חדשות    

המהפכה החינוכית של מיקרוסופט: תספק שירותים ללמידה מרחוק

צילום: אתר מיקרוסופט
מעודכן ל-05/2021

החברה מכריזה על סדרה של שירותים חינמיים, שיסייעו לתלמידים לייעל את הלימוד המקוון ■ המערכות החדשניות צפויות להיכנס כבר בשנת הלימודים הבאה

מיקרוסופט מודיעה על סדרה של שירותים חדשניים, ללא תשלום, שיסייעו לתלמידים ללמוד בשיטה יעילה ונוחה, באופן מקוון ומרחוק. המערכות המדוברות צפויות להיכנס כבר בשנת הלימודים הבאה ולשמש את התלמידים והמורים כאחד.

מסקר YouGov שערכה מיקרוסופט העולמית עולים הנתונים הבאים:

83% מהמחנכים מרגישים שלמידה לא מוגבלת בזמן ומקום;

71% מהמחנכים מרגישים שטכנולוגיה מציעה להם להתאים את יכולות ההוראה שלהם בזמן הלמידה;

82% מהמחנכים מעידים שהשנה האחרונה שילבה טכנולוגיות שמאיצות הוראה וחדשנות;

הכלים החדשניים שמציעה מיקרוסופט:

  • מערכת Reading Process לאימון הקריאה

תלמידים נדרשים להתעמק בקטעי קריאה דרך קבע, בשפת האם ובלימוד שפה זרה. מדידת ההתקדמות הקריאה בעזרת מערכת, מאפשרת לתלמידים לתרגל את כישוריהם בסביבה בטוחה וממוקדת. באמצעות המערכת החדשנית, התלמיד והמורה יחסכו זמן תרגול יקר ואף יוכלו לצפות בקצב התקדמותם. מערכת זו גם תסייע למשתמשים לתרגל קריאה באופן עצמאי, בכל זמן ובכל מקום.

השירות יהיה זמין לקראת שנת הלימודים הבאה ויינתן בחינם לכל התלמידים והמורים המשתמשים ב-Microsoft Teams for Education.

מיקרוסופט משפרת את שירות ה-Teams וכלים נוספים שיעזרו למחנכים לנהל סביבה דיגיטלית נוחה ופרסונלית עד כמה שניתן. השירות נבנה בהשראת תובנותיהם של מומחי חינוך, מובילי מערכות חדשנות, אנשי חינוך וסטודנטים. השירות מציע מטלות קבוצתיות, הקלטות וידאו ושמע משולבות במטלות, מטלות במגוון רחב של אפליקציות, סנכרון בלוח שנה ועדכונים שוטפים של המורה.

  • תוכנת גיימינג חדשנית שתשלב את התלמיד באופן חוויתי

אנשי חינוך מעידים כי חוויות סוחפות מעמיקות את הלמידה ולכן, תמיד יחפשו דרכים יצירתיות להשאיר את התלמידים מעורבים באופן פעיל. המחקר האחרון של מיקרוסופט ב-YouGov העלה כי 80% מהמחנכים מאמינים שמשאבים שיש בהם מרכיבי משחק, מגבירים את מעורבותם החיובית של התלמידים ומעמיקים את ההבנה בנושאים השונים. מערכת זו תשלב באופן מקורי את התלמידים ותיצור סביבה מזמינה ונוחה ללמידה.

מיקרוסופט משיקה אינטגרציה של גרסת החינוך של Minecraft  אל Teams, שתאפשר חשיבה ושיתופי פעולה מבוססי משחק לבני כל הגילים. בקיץ הקרובCamps  ותרגולים נוספים יהיו זמינים עבור משתמשי Minecraft for Educatin בחנות המקוונת של מיקרוסופט.

  • מערכת רווחה תומכת בתלמידים

מורים מעידים כי רווחה רגשית היא המפתח להצלחת התלמידים בכתה. בסקר YouGov האחרון שערכה מיקרוסופט עלה כי 81% מהמחנכים מרגישים שחשוב מאוד להבין את רגשותיהם של התלמידים. הטכנולוגיה החדשנית יכולה למלא תפקיד חשוב, לעזור למורים להתחבר ולהבין טוב יותר את תלמידיהם, וכן להקל על פיתוחם של כישורים חברתיים-רגשיים בקרב התלמידים.

reflect, אפליקציה חינמית ב- Microsoft Teams, מספקת דרך למחנכים ליצור קשר קבוע עם תלמידים או כיתות בודדות כדי לשתף ברגשותיהם. הכלי עוזר לתלמידים לזהות ולתייג את רגשותיהם וכן יכול לבנות אוצר מילים רגשי אצל התלמידים ולסייע להם לשפר את יכולותיהם. בנוסף, השירות יאפשר לזהות ולהבין כיצד רגשותיהם של התלמידים עשויים להשפיע על הלמידה שלהם במהלך היום. נתונים אלו יאפשרו למורים לזהות טוב יותר את צרכיהם של התלמידים, ובדרך זו יוכלו לפעול ולסייע בהתאם.

  • צ'ט מאובטח בין מורה לתלמידים

מיקרוסופט פיתחה צ'ט מאובטח בין מורה לתלמיד, כלי חדשני והכרחי שיאפשר לתמוך בבטיחות התלמידים במרחבים דיגיטליים ופיזיים. המשתמשים בצ'ט יכולים לנהל דיונים בטוחים, מופעלים ומנוטרים כראוי על ידי צוות בית הספר. השירות יהיה זמין לקראת סוף החודש.

מיקרוסופט מאיצה פעילות: מרכז הנתונים בישראל ייפתח בתחילת 2022

למידה מרחוק – איך זה עובד