חדשות    

המשנה ליועץ המשפטי: "ההנחות למחיר למשתכן נגמרו"

" לא יהיו יותר הנחות של 800 אלף שקל או מיליון שקל במחיר למשתכן. הגיעו אלינו פניות בנושא הזה ובדקנו אותן. אי אפשר לסבול בעולם של שיוויון כאלה הפרשים ולא ניתן לזה לקרות."

ההנחות הגדולות של מחיר למשתכן נגמרו, ולא נאפשר אותן", אמר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד ארז קמיניץ.: "לא נוכל לקבל פערים של מאות אלפי שקלים, במכרזים שמתקיימים באזורים אחרים בארץ. לא יהיו יותר הנחות של 800 אלף שקל או מיליון שקל במחיר למשתכן. הגיעו אלינו פניות בנושא הזה ובדקנו אותן. אי אפשר לסבול בעולם של שיוויון כאלה הפרשים ולא ניתן לזה לקרות. לשיטתנו ההנחות בתוכנית צריכות להסתכם בסכומים של 150-200 אלף שקל". את הדברים אמר בתגובה על הביקורת של ראש עיריית דימונה, בני ביטון, על הפערים בהנחות של התוכנית בין המרכז לפריפריה.

"הבעיה במחיר למשתכן, נובעת ממחירי הקרקע", אמר ביטון. "דין רעננה הוא לא דין דימונה. אני מת שהבן שלי יחזור לדימונה, אבל רצה הגורל והוא זכה במכרז של מחיר למשתכן במודיעין. ראש עיריית מודיעין חיים ביבס אמר לי שהבן שלי זכה בפיס. לעומת זאת, הבת שלי זכתה במחיר למשתכן בדימונה, וביטלה את הזכייה כדי לקנות באופן פרטי. אני שואל למה ילד במרכז הארץ מקבל הטבה של 800 אלף שקל וילד בדימונה הטבה של 100 אלף שקל? צריך לעשות קופה משותפת שתסבסד אך כולם באופן שווה".

נציין כי עתידה של תוכנית מחיר למשתכן, שיזם שר האוצר משה כחלון על כל מכרזי המדינה, לוט בערפל עד שתתגבש הממשלה הבאה. אך נראה כי היא לא כאן להישאר ומכרזים רבים, בעיקר בפריפריה לא יצאו אל הפועל.  עם זאת מדבריו של קמיניץ נובע כי גם אם התוכנית תמשיך היא תהייה פחות אטרקטיבית כלכלית.

כלכלני לאומי: רוב הדירות נמכרו במחיר למשתכן, ספק אם זה יימשך;

בנק ישראל מאשר: מחיר למשתכן לא עמדה ביעדים, חצי מהמכרזים נכשלו

איסתא מקימה 600 יח"ד במחיר למשתכן בירושלים