חדשות    

הנפקה: עם הפסדים של 2 מיליארד דולר WeWork יוצאת לבורסה

אדם נוימן; צילום: Wework

we, wework לשעבר, הגישה תשקיף חסוי לרשוית הפדרליות לקראת הנפקתה בבורסה

חברת חללי העבודה We (לשעבר: WeWork) הגישה תשקיף לרשויות הפדרליות לקראת הנפקת מניות ראשונית , וזאת באופן חסוי. המשמעות היא ההנפקה  צפויה להתבצע בקרוב.

אומנם בסבב הגיוס האחרון שביצעה שוויה הוערך ב-47 מיליארד דולר, אז גייסה 8.5 מיליארד דולר.אך מאז האג"ח נסחרו מאז ההנפקה בתשואת זבל- תשואה בעלת סיכון גבוה מאוד.

אף שהתשקיף עדיין חסוי,כמה פעולות שקרו לאחרונה מעידים על קשיים של החברה.. כך למשל הפסידה 2 מיליארד  ב-2018. ההפסד נובע בעיקר מהתרחבות מואצת ברחבי העולם, שכן היא פועלת כבר ב-100 ערים שונות. כמו כן בשנה האחרונה קיצצה סופטבנק את היקף ההשקעה המתוכנן בה והחברה פיטרה עובדים.

ההנפקה הצפויה של We תצטרף לטרנד הנפקות חברות הטכנולוגיה בחודש האחרון שבמסגרתה כבר הונפקו חברת הנסיעות השיתופיות ליפט והרשת החברתית פינטרסט. כמו כן גם אובר  חברת ההסעות אמורה להיות מונפקת לפי שווי של 85 מיליארד דולר.

המשקיעה הגדולה בחברה עד היום היא סופטבנק היפנית, והיא עשתה זאת לראשונה ב-We לפני שנתיים. אבל כאמור בסבב האחרון התחרטה הענקית היפנית מכוונתה להשקיע 16 מיליארד דולר, בעקבות התנגדות המשקיעים הסעודים, והשקיעה לבסוף 2 מיליארד דולר בחברה, ובכך הגיעה השקעתה הכוללת בה ל-10.5 מיליארד דולר.

במצגת ששותפה עם "CNBC" בחודש מרץ, דיווחה החברה על הפסד של 1.9 מיליארד דולר והכנסות של 1.8 מיליארד דולר ב-2018 ועל הפסד של 933 מיליון דולר והכנסות של 866 מיליון דולר ב-2017.

במכתב לעובדים כתב מנכ"ל ומייסד החברה אדם נוימן כי "אנחנו תמיד מתמקדים באיך לקחת את העסקים שלנו לשלב הבא. כחלק מהניסיון לשמור על אפשרויות פתוחות, הגשנו טויטת תשקיף חסויה לרשות ני"ע האמריקאית SEC בדצמבר. אחרי מחשבה רבה, החלטנו בשבוע שעבר להגיש את התשקיף החסוי – צעד ראשון לקראת ההחלטה להפוך לחברה ציבורית".

מתחמי עבודה – גימיק או דרך חדשה?

WeWork הוציאה 2.5 מילארד דולר על התרחבות

הפסדי WeWork ב-2018 -2 מיליארד דולר; מה יהיה בהמשך?