שוק ההון    

הסדר החוב במטומי – גיוס בלונדון, הארכת האג"ח ועוד

אילן שילוח, בעלי מניות מטומי

מטומי מציעה הסדר חוב משולב. במנסגרת הסדר החוב,  תגייס החברה בלונדון בין 8 ל-12 מיליון דולר, כאשר בעלי המניות הגדולים התחייבו להשקיע 8 מיליון דולר.

החברה הדגישה כי משיחות ראשונות עם גורמים בשוק ההון נראה כי השקעה של 8 מיליון דולר של בעלי המניות עשויה להוות תמיכה לגיוס כולל של למעלה מ-10 מיליון דולר, רק שחשוב להבין שבסביבת השווי הנוכחי של החברה, מדובר על דילול משמעותי של כ-70% ויותר.

בחברה טוענים שהגיוס יהיה בטווח של 6-10 שבועות ממועד ההתקשרות עם חתם שיוביל את ההנפקה, אם כי, חתם בהנפקת זכויות לבעלי המניות הקיימים הוא קצת מיותר.

מטומי גייסה לפני כשנה 103 מיליון שקל באגרות חוב בבורסה המקומית. אגרות החוב קרסו במקביל למצוקת המזומנים של החברה והצורך לשלם 18 מיליון דולר עבור יתרת מניות החברה הבת Team Internet (מידי  Rainmaker מגרמניה).

מטומי מדגישה כעת כי היא בוחנת את האפשרות והכדאיות של מכירת Team Internet – אלא שהבעיה שמובר בפעילות היחידיה המרוויחה של החברה, ובכלל בלי הפעילות הזו, מטומי נשארת כעירומה מנכסים.

ועדיין – במטומי מסבירים כי למרות אפשרות המכירה, הם סבורים שיש ללכת על העסקה לרכוש את יתרת המניות וכי העסקה הזו חשובה לעתידה של החברה.

במטומי מציינים כי הם דואגים לאינטרסים של כל בעלי העניין, עם דגש לאינטרסים של מחזיקי החוב ולכן, פועלת החברה למציאת מתווה מקיף, שיאפשר לחברה להשלים את רכישת המניות של Team Internet, גיוס הון בלונדון והתאמת תנאי האג"ח לפעילות העתידית של החברה".

אז איך זה מסתדר? איך מחזיקי החוב לא ייפגעו ויגנו על עצמם במסגרת הסדר החוב המוצע?

מטומי מציעה להגיע להבנות עם המחזיקים להתאמת הקובננטים/ אמות המידה הפיננסיות ושינוי בלוח הסילוקין, ללא תספורת. אלא שהצעה ברוח זו עלתה עם פרוץ המשבר במטומי  באסיפת מחזיקי האג"ח, ונתקלה בהתנגדות.

הקלות בקובננטס

מטומי מפרטת את השינויים בקובננטס –  שינוי המינימום להון העצמי הנדרש מ-40 מיליון דולר ל-20 מיליון דולר; אי-מדידה של יחס חוב ל-EBITDA עד סוף 2019 (בעוד שכעת היא מחויבת ליחס של עד 2.5); וכן שינוי בלוח הסילוקין, כך שיוקדם תשלום לסוף 2019, על סך 4-6 מיליון דולר, ויידחה התשלום האחרון, כך שלדברי החברה, המח"מ ישתנה מינימלית. לפי לוח הסילוקין המוצע, 20 מיליון דולר ישולמו בדצמבר 2019, עוד 22 מיליון דולר בדצמבר 2020, ולאחר שנה ושנתיים – 25 מיליון דולר ו-34 מיליון דולר בהתאמה.

החברה גם מציעה למחזיקי האג"ח ריבית מוגדלת של 7% ושינוי ביחס ההמרה או אופציות, וכן שכל סכום נוסף שיתקבל בחברה (גיוס עודף, פעילות עסקית מוגברת וכדומה) ישמש ברובו להקדמת או הגדלת ההחזרים למחזיקי האג"ח.

אבל כמה שאלות – האם החברה תהיה מסוגלת לשלם בסוף 2019 20 מיליון דולר – זה יהיה מסובך, והאמת לא בטוח שריאלי בחברה שמאכזבת סדרתית כל שני וחמישי. ומעבר לכך – למה לא לצ'פר את מחזיקי החוב במניות – איפה האפסייד שלהם כתוצאה מההסדר, כתוצאה מכך שהם נפגעים – לרוב מקובל לתת פיצוי. הפיצוי הזה, כך נראה, לא ייספק את מחזיקי החוב, אלא אם מדובר בתחילתו של משא ומתן מול החברה.

 

מטומי מציעה הסדר אגח – הארכת תקופת האגח, הזרמת הון של 10 מיליון דולר, והסכם עם ריינמקר על הפחתת התשלום בגין טים