חדשות    

העבודה השחורה של המתכנתים: רוב מפתחי התוכנה חשים לא מוערכים

כולם רוצים לעבוד בהייטק, בעיקר בפיתוח תוכנה, שהוא  מקצוע התחלתי עם שכר גבוה מאוד אלא שכבר מגיעים לתפקיד מתברר כי רבים חשים שהתפקיד לא הולם את כישוריהם ושהם עושים תפקיד שהיה יכול להתחלף באוטומציה.

על פי סקר חדש שערכה חברת הגיוס לאנשי תוכנה See.V בקרב מאות מפתחי תוכנה, חצי מהעובדים מציינים שעבודה שחורה פוגעת בפרודוקטיביות שלהם וכי לפחות שליש מהעבודה שלהם שחורה.

איך הם מגדירים עבודה שחורה?  71% מגדירים עבודה כזו כעבודה  שניתן להחליף באוטמציה, 34% ממשתתפי המחקר בחרו בהגדרה של תחזוקה של legacy system, כאשר השיעור מטפס למעלה מ-42% בקרב מפתחי Full Stack ומהנדסי DevOps. הכוונה למערכות ישנות שכבר לא נתמכות על ידי מתכנתים פעילים. 30.6% בחרו בהגדרה של דוקומנטציה, כאשר השיעור מטפס ל-50% בקרב מפתחי Frontend ויורד לאפס בקרב מהנדסי DevOps. – ענייני תיעוד ודיווח.

הבעיה חלה בעיקר בחברות גדולות או בצוותי פיתוח גדולים, שם יותר ממחצית חשים שהם עובדים עבודה שחורה לעומת צוותי פיתוח וחברות קטנות שבהם רק חמישית מרגישים ככה. נזכיר שהחברות הגדולות לרוב גם משלמות את המשכורות הגבוהות.

"vתוצאות שקיבלנו מצביעות על כך שחברות צריכות לבחון את נושא הפרודוקטיביות לעומק. חברות אשר מפנות משאבים לשיפור הפרודוקטיביות ומיצוי מלא של כישורי המפתחים שמועסקים בחברה, מרוויחות פעמיים הן בשיפור הפרודוקטיביות והן בשימור עובדים", אומר רונן, אנגלר,  מנכ"ל cev "כפי שעולה מהנתונים שלנו, זה נכון במיוחד לסטרטאפים גדולים ובשלים יותר, כי מפתחים אשר עובדים בצוותי פיתוח קטנים יחסית ובחברות בהן המוצר נמצא עדיין בשלב הפיתוח, מרגישים חלק מתהליך הפיתוח של המוצר, לוקחים עליו אחריות באופן מלא, על כל מה שזה אומר, כולל "עבודה שחורה"

"הפערים, העולים מן הנתונים, בין אנשי המקצוע השונים בתחומי התוכנה, יכולים לנבוע ממגמות השעה בתוכנה. למשל, לגבי מהנדסי DevOps – רוב הארגונים, אשר משלבים תשתיות אוטומטיות, נאלצים לחברן עם מערכות קיימות, ולכן היישום הוא חלקי או נקודתי. הדבר יכול להוביל לתחושה של אי מיצוי יכולות בקרב מהנדסי DevOps. הם לרוב יהיו יותר מרוצים בחברות חדשות יחסית, אשר מיישמות את התהליך באופן מלא או קרוב למלא. לעומת זאת, מפתחי Fronend הרבה יותר מרוצים, כי בשנים האחרונות יש מעבר מאסיבי ל-Angular ול-React – וזאת מעין לידה מחדש של התחום. יש המון ביקוש, הרבה משימות של החלפת ישן בחדש וזה מעניק תחושה של מיצוי."

זמן מסך לילדים – מה חושבים המומחים, ומה חושבים מובילי ההייטק

דן אנד ברדסטריט חושף: מי חברות ההייטק שהכי כיף לעבוד בהן

לא רק משרדים והייטק: ברמת החייל יוקמו דירות למגורים