חדשות    

הפלאג אין ההיברידי נשאר יקר – כך לא עוזרים לסביבה

רכב היברידי

2019 הייתה אמורה להיות השנה של רכבי הפלאג אין הייבריד העממיים – המזהמים פחות וחסכוניים עוד יותר מהמכוניות ההיברידיות. בזכות הטבות מס וחיסכון בדלק ועם הטבות מס. אבל רק מאות נמכרו כי הן  יקרות יותר מההיברידיות, וגם החיסכון בדלק לא מתפרש אצל הציבור כמחזיר את ההשקעה.

על מכוניות בנזין ודיזל מוטל מס קנייה  גבוה מאוד של 83%. ממס זה מפחיתים עד 17 אלף שקל בהתאם לרמת הזיהום של הרכב. לעומת זאת על מכוניות היברידיות הפחות מזהמות, שבנוסף למנוע הרגיל מצוידות במנוע עזר חשמלי, מוטל מס קנייה בגובה 30%.  מכוניות הפלאג אין הייבריד גם הן היברידיות, אבל מסוג שונה – הסוללה שלהן היא בעלת קיבולת גדולה  יותר  מההיברידיות הרגילות ומאפשרת לנסוע 30-40 קילומטר בלי לשרוף דלק ובלי לפלוט זיהום. את הסוללה ניתן לטעון משקע חשמל ייעודי – והמכונית תעבור לשימוש בבנזין רק כשהסוללה מתרוקנת, וגם אז היא תפעל כמכונית היברידית לכל דבר. על מכוניות כאלה מוטל בישראל מס קנייה נמוך של 20%.

כיוון שרוב הנוסעים לעבודה נוסעים בארץ מרחקים קצרים יותר זה פתרון טוב עד שייכנסו החשמליות אלא שעדיין אין מספיק פריסה של עמדות הטענה פעילות.

כיוון שבחלק מהדגמים אין גרסה היברידית בארץ, במיוחד בדגמי היוקרה, צרכנים רבים מעדיפים את רכבי היוקרה ההיברידיים שזוכים להטבת המס בהשוואה לרכבי הבנזין. בפלאג אין עממית יעדיפו להשוות להיברידית ולמרות הטבות המס ההיברידית עדיין תהיה זולה יותר. אנשים לא מעוניינים לחכות חמש שנים עד שהחיסכון בדלק ישתלם להם.

מחירים

.קיה נירו ההיברידית משווקת בישראל בגרסת פלאג אין הייבריד ב־162 אלף שקל – 17 אלף שקל מעל מחיר קיה נירו היברידית רגילה

טויוטה פריוס תשווק בישראל בגרסת פלאג אין הייבריד .היא עולה בארץ 164 אלף שקל – 18 אלף יותר מפריוס היברידית. פלאג אין הייבריד נוספת המשווקת בישראל היא מיצובישי אאוטלנדר, אך מחירה מגיע  ל־200 אלף שקל.

ביטול הטבת  מס קנייה והתייקרות מועטה

החדשות הרעות הן שהמס על ההיברידיות צפוי לעלות בשנה הבאה ל-45%. ב־2022 יעלה המס על ההיברידיות שוב – ל־50%. ב־2024 ישתווה מס הקנייה על ההיברידיות למס הרגיל – 83%. אם כי יש לציין שההחלטה להעלות את המס על ההיברידיות נדחתה כבר כמה פעמים.

מס הקנייה על רכבי פלאג אין הייבריד שעומד כיום על 20% יעלה ב־2020 ל־25%. ב־2021 יעלה המס ל־30% וב־2022 ל־40%. אולי ההפרשים האלו יביאו את הצרכנים, אבל לשם כך צריך יותר היצע ויותר שיתוף פעולה מצד היבואנים.

בשוק מעריכים כי  ההיברידיות העממיות צפויות בשיעור מתון יחסית של 3,000 עד 5000 שקלים (במקום מעל עשרת אלפים שקלים כפי שהיה אמור להיות). השאלה אם עד שיהיו רלוונטיות כבר לא נעבור לחשמליות.

המלחמה בגירעון: ביטול ההטבה על היברידיות ואגרת גודש

תקנות הזיהום החדשות משפיעות גם על צהל: עובר להיברידיות