חדשות    

הקבלן נטש, ישלם כ-195 אלף שקל

הקבלן טען שהזוג ביקש ממנו להפסיק בשל קשיי נזילות, השופטת דחתה את הטענה כי היא לא הגיונית

בית המשפט השלום חייב את חברת הבנייה "בנייני ישר יורם קבלנים" לשלם כ-195 אלף שקל לבני זוג, משום שהפרה הסכם ונטשה את העבודה לפני שהושלמה. לפי הקבלן הוא עזב לבקשת בעלי הבית, אבל השופטת  דחתה את טענתו כי לא החתים אותם על מסמך סיום התקשרוות, בין היתר.

בני הזוג  שכרו את החברה לצורך בניית ביתם בקיבוץ. לאחר שהחברה סיימה חתמו על הסכם לביצוע עבודות גמר תמורת 455 אלף שקל. ואולם, לטענת בעלי הבית, באוקטובר 2013 נטשה החברה את העבודה מבלי לסיים את הבנייה אף ששולמו לה 80% מהתמורה. עוד טענו בני הזוג כי העבודה שבוצעה הייתה רשלנית.

בני הזוג דרשו פיצויים של 355,600 שקל וטענו שהתנהלות החברה גרמה נזקים, האריכה את משך הבנייה ודחתה את מועד הכניסה לבית. בעל החברה לפיהם ניסה לקבל מהם תשלומים לפני הזמן, והפסיק את העבודות אף שהועברו לו סכומים גבוהים.לכן דרשו שייקבע שההסכם הופר וביקשו להטיל אחריות אישית על בעל החברה.

לפי בעלי החברה, לעומת זאת, התובעים ביקשו להפסיק את העבודה לאחר שנקלעו לקשיי נזילות וביקשו להוזיל עלויות. השופטת ציינה כי אם גרסתו של בעל החברה הייתה נכונה, סביר להניח שהיה מחתים את התובעים על מסמך כלשהו שמסכם את ההתקשרות ופוטר אותו מאחריות לבנייה. "הנתבעים הם אנשי המקצוע ולא עולה על הדעת כי בטוב לבם פשוט הסכימו לשחרר את התובעים מהתחייבותם בשל טענת התובעים כי הם בקשיים כלכליים", כתבה בפסק הדין.

עוד אמרה שהטענה שלפיה בני הזוג ביקשו להוזיל עלויות אינה הגיונית לנוכח העובדה שהשלמת העבודות באופן עצמאי עלתה להם יותר.  קשה להאמין שהתובעים יבקשו להפסיק את הבנייה אחרי ש-70% מהעבודות בוצעו ו-80% מהתמורה שולמה, המשיכה. לכן נקבע שהחברה הפרה את ההסכם בכך שהפסיקה את העבודה לפני סיום הבנייה.

לגבי הנזקים אמרה כי לבני הזוג מגיע החזר על הוצאות השלמת הבנייה בפועל, בקיזוז 96 אלף שקל שלא שילמו לנתבעים. גם אם אין נזקים

לאחר חישוב הוצאות הבנייה המוכחות וקיזוז הסכום האמור היא העמידה את סכום הפיצוי על הפרת ההסכם והשלמת העבודות על 154 אלף שקל. נוסף על כך נפסקו לבני הזוג 40,500 שקל כפיצוי על עוגמת הנפש שנגרמה להם והאיחור בהשלמת הבנייה.

אבל כתבה השופטת  כי אין עילה לחייב את בעלי החברה באופן אישי יחד עם החברה – השמור לרשלנות או לרמייה קשות. לפיכך נקבע כי בסיכומו של דבר תשלם החברה לבני הזוג 194,500 שקל בנוסף להוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד של 23 אלף שקל.

הקבלן נפטר, החברה נכנסת להקפאת הליכים

רוכש דירה חדשה? הקבלן לא יכול לדרוש כל תשלום על התקדמות הבנייה