חדשות    

הקומפלקס הגדול במזרח ת"א יוקם על ידי תדהר וכלכלית ירושלים

הפרויקט יוקם בצמוד לדרך השלום בעלות של 830 מיליון שקל

פרויקט מגורים ומשרדים ענק יוקם בצמוד לדרך השלום, במזרח תל אביב.  חברת כלכלית ירושלים מקבוצת מבנה, חתמה על הסכם עם חברת תדהר,  שלפיו היא תבצע את הקומפלקס. על פי ההסכם תדהר תרכוש רבע מזכויות המגורים במיזם. .

מיזם הענק יוקם בין הרחובות דרך השלום, הסוללים ושדרות ההשכלה. בנייתו נועדה לחזק את החיבור בין ציר יגאל אלון לשכונת ביצרון. המגרש שבו ייבנה הקומפלקס שימש חניון משאיות האשפה של עיריית תל אביב במשך עשרות שנים. עיריית תל אביב היא בעלת המגרש, ולכלכלית ירושלים הסכם חכירה מולם עד לשנת 2057. שטח המגרש 30 דונם.

תדהר כאמורמ מבצעת את הפרויקט כולו, וזכויתיה בפרויקט שוות ערך ל-90 דירות, לאחר שרכשה אותן תמורת 26 מיליון שקל.  שתי החברות ישלמו לעיריית תל אביב על פי חלקן היחסי היטל השבחה וסכום מוסכם בעבור הארכת תקופת החכירה במגרש שמצוי בבעלות עיריית תל אביב ושנכון להיום עומדת תקופת החכירה להסתיים לגביו בשנת 2057.

עוד יוקמו  במתחם ארבע קומות של חניונים תת קרקעיים, ו280 מתוך החניות יוקצו לחניון ציבורי שתפעיל "אחוזת החוף". עיריית תל אביב תבצע באזור עבודות תשתית להרחבת דרכי הגישה בשדרות ההשכלה, על חשבון שטחים שיוקצו מהפרויקט למטרה זו.

את התוכנית אישרה  הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב, אך הבקשה נמצאת כעת אצל ועדת הערר בשל התנגדות של דייר במגדלי ההייטקיסטים הסמוך. עלות הפרויקט נאמדת ב- 830 מיליון שקל, ובחברה מעריכים כי היתר בנייה להקמת הפרויקט יתקבל עד סוף השנה.

שתי הקבוצות גם שותפות בפרויקט מגורים בן 170 דירות שמוקם בימים אלה בשכונת ביצרון. לאחרונה הודיעו החברות כיי הן מתאחדות תחת קבוצת מבנה, הכוללת לאחר המיזוג את החברות כלכלית ירושלים, מבני תעשייה ודרבן השקעות.

בכך הפכה מבנה לאחת מקבוצות הנדל"ן הגדולות בישראל מבחינת מ"ר להשכרה, והחברה הרביעית בגודלה בבורסה בתל אביב במונחי הון עצמי. לקבוצה כ-1.6 מיליון מ”ר להשכרה בכ-610 נכסים וכ-2,800 שוכרים. כיום לקבוצה 10 פרויקטים בבנייה בהיקף של כ-190 אלפי מ"ר בתל-אביב, הרצליה חולון, חיפה ואור יהודה.

דודו זבידה, מנכ"ל קבוצת מבנה מסר: "אנו שמחים לבשר שפרויקט הדגל של קבוצת מבנה יוצא לדרך. מדובר בפרויקט עצום מימדים שמשלב מגורים, משרדים, שטחי ציבור ומסחר, באזור הכי מתפתח ומבוקש במרכז תל אביב. קבוצת תדהר היא שותפתנו הטבעית לאבן דרך זו, ואנו סמוכים ובטוחים שגם בפרויקט הסוללים, כבעבר, שיתוף הפעולה בינינו יצמיח פרויקט מרשים וראשון מסוגו באזור"

אודי שרביט, מנכ"ל קבוצת תדהר ציין: "אנו שמחים על שיתוף פעולה מוצלח, נוסף עם קבוצת מבנה, לאחר ההצלחה של פרויקט המגורים ’המיטב בתל

אביב’ הנבנה בימים אלו, אף הוא בלב שכונת ביצרון המבוקשת אשר 80% ממנו שווק בהצלחה עם אכלוס מיועד בתוך כשנתיים"

בת"א בנו 77 דירות לדיור בר השגה; הביקוש – אלפים!

עיריית תל אביב מגרילה 84 יחידות דיור מוזלות