חדשות    

הקלות לעסקים העובדים עם הממשלה: צמצום לשוטף פלוס 30 ותשלום מיידי לפירעונות עד סוף החודש

בעקבות התפרצות נגיף הקורונה הנחה החשב הכללי במשרד האוצר, רוני חזקיהו, על ביצוע תשלום לכלל ספקי הממשלה, זאת תוך קיצור ימי האשראי מ-45 ימים ל-30 ימים. חשבונות שבהם צפוי פירעון עד לתאריך ה-31 למרץ  2020 ישולמו באופן מידי.

הנחיה זו מהווה הרחבה להודעה על קיצור ימי האשראי וביצוע תשלומים מידיים, ככל הניתן, לעסקים קטנים ובינוניים, בדגש על ענף התיירות שפורסמה ב -12 למרץ 2020.

ההנחיה תקפה בשלב זה לחודש מרץ בלבד. מערכת הבריאות הוחרגה מחוק . בלשכת המסחר  מבקשים לשנות זאת ומסבירים כי בסוף חודש פברואר, שלח מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב דרישה ליבואני תרופות וציוד רפואי לתגבר את מלאי התרופות והציוד הרפואי בארץ למלאי שיספיק לארבעה עד שישה חודשים.

בחלק גדול מהציוד והתרופות מדובר בהכפלת המלאי ולעיתים מדובר בצורך לאגור מלאי פי ארבעה ופי שישה מהמלאי הנדרש כיום. כשאין התחייבות מצד משרד הבריאות והמדינה לרכוש מלאי זה. בפועל מדובר על מימון שהחברות נותנות למשרד הבריא.

הספקים גם בימים רגילים, מממנים את מערכת הבריאות באשראי שעומד לעיתים על תנאי תשלום של שוטף + 120 ואף יותר (שכן מערכת הבריאות הוחרגה מחוק מוסר תשלומים).

בפנייה שהועברה לחשבים ולסגני החשבים נכתב על ידי סגן החשב הכללי, אלי ביתן, כי "על מנת לצמצם את הפגיעה בספקים ובנותני שירותים, אשר ניזוקים ממשבר הקורונה, נבקשכם לאתר ככל שניתן ספקים אלו – בדגש על ספקים קטנים ובינוניים, בעיקר בתחום התיירות בהגדרתו הרחבה וככל שיש גם בתחומים אחרים. לספקים אלו יש לבצע תשלומים מידיים ככל שניתן בגין חשבוניות קיימות, גם כאלו בגינם טרם הסתיימו 45 ימי האשראי, ואף מקדמות במידת הצורך לשירותים שכבר ניתנו".

שוטף פלוס 30, 45, 60 – מה אומר החוק

משרד החינוך משתתף בטיפולי שיניים לתלמידים שנפגעו בתאונות עד סוף 2019