שוק ההון    

פנינסולה חתמה עם הקרן האירופית להשקעות בחברות ישראליות ב-300 מיליון שקל

קרן פנינסולה חתמה עם הקרן האירופית להשקעות בחברות ישראליות ב-300 מיליון שקל והיא הגוף הפיננסי השני שחתם על הסכם עם הקרן האירפית

קרן פנינסולה לצמיחה חתמה על הסכם עם הקרן האירופית להשקעות, לשם מימון חברות ישראליות בינוניות בכ-300 מיליון שקל. זה הגוף הפיננסי השני בישראל אחרי בנק לאומי שחותם על הסכם עם הקרן האירופית.

על פי ההסכם יינתנו ערבויות להעמדת אשראי בתנאים מועדפים לעסקים קטנים ובינוניים הנמצאים בשלבי צמיחה מהירה או עסקים חדשניים. התוכנית תאפשר לקרן להציע לחברות ישראליות בתחומי הטכנולוגיה, התעשייה והשירותים מימון בגיבוי הקרן האירופית, בתנאים מועדפים.

בין המשקיעים בקרן פניננסולה  בית ההשקעות מיטב דש, אלטשולר שחם, איילון ביטוח, קופות הגמל של האחים והאחיות, האוניברסיטאות בן גוריון ,והעברית. הקרן גייסה כ-450 מיליון שקל להשקעה בעסקים קטנים ובינוניים, והשותפים המנהלים בה הם פז, צבי זיו, מנכ"ל הפועלים לשעבר ,ומיכה אבני מייסד ומנכ"ל פנינסולה, ואייל ליאור המישנה למנכ"ל. הקרן מנוהלת על ידי חברת פנינסולה שהיא אחת מחברות המימון החוץ בנקאי הגדולות בארץ. החברה שמניותיה נסחרות בבורסה דיווחה על גידול משמעותי בהיקף עסקייה בשנה האחרונה כשקצב הרווחים הוא באזור ה-25 מיליון שקל – בעלת השליטה בפנינסולה היא מיטב דש.

אורי פז, מנהל שותף בקרן פנינסולה, אמר שהתוכנית תופנה הן חברות היי-טק והן חברות מהכלכלה המסורתית עם פוטנציאל צמיחה". קרן פנינסולה היא אחת משתי קרנות שיזם משרד הכלכלה לתמיכה בעסקים קטנים ובינוניים בסוף שנת 2016, והיא מתמקדת בעסקים עם מחזור של 10-130 מיליון שקל בשנה.

"פעילות הקרן האירופית בישראל היא בעלת חשיבות עצומה בקידום האקו-סיסטם ושוק החוב המקומי. עד היום הפעילות נעשתה מול הבנקים והשתתפותה של קרן פנינסולה בתכנית אימפקט משמעותי ותחרותי ביחס למקורות החוב הקיימים בחברות בצמיחה – שיגולגל בהטבה לחברות", אמר אהרון אהרון מנכ"ל רשות החדשנות.

רשות החדשנות תשיק מסלול ייעודי למיזמי טכנולוגיה בפריפריה

רשות ניע נכנסת לתחום הפינטק: הקימה עם רגולטורים נוספים בעולם מערכת לחדשנות פיננסית