חדשות    

הראל פיננסים: היתרון היחסי של ההשקעה בשווקי המניות באירופה – נחלש

הראל פיננסים: "עוצמת היתרון היחסי של ההשקעה בשווקי המניות באירופה ביחס לשווקי המניות בארה"ב נחלשה, כנגזרת מההנחה שעוצמת ההתחזקות של הדולר מול היורו נחלשה"

"רוב השווקים בעולם ירדו בשבוע האחרון בשיעורים של עד 6%, כאשר הירידות החדות ביותר היו באירופה. מעבר ליוון, סין ורוסיה שהשפיעו על השווקים, נראה כי גם היעדר חדשות חיוביות בגזרת הדו"חות תרמו לכך. עד עתה פורסמו בארה"ב דו"חות של כ-60 חברות, כאשר התוצאות דומות לצפי". כך כותבים הבוקר הראל פיננסים בתחזית לשוק ההון.

"הסקטור היחיד שבו פורסמו מספיק דו"חות שעשויים להעיד על המגמה הוא הבנקים. הדו"חות בסקטור הזה סבירים, כאשר ההתאוששות בפעילות שוק ההון בולטת, אך המרווח הפיננסי ממשיך לרדת. נכון לעכשיו, 76% מהחברות שפרסמו דוחות היכו תחזיות מוקדמות – קרוב יחסית לנתונים ההיסטורים. עם זאת, הרבעון החולף יהיה כנראה הפעם הראשונה זה שש שנים שבהם הרווח הכולל של החברות ב-S&P500 יהיה נמוך מזה של השנה שעברה. הסיבה המרכזית היא חברות האנרגיה, אם כי בחודש האחרון זה דווקא המגזר שתפקד הכי טוב ועלה בכ- 10% יחד עם הנפט וייתכן כי עוד לא נאמרה כאן המלה האחרונה. דווקא המגזרים שבלטו לטובה בחודשים האחרונים, כמו הצריכה המחזורית, תפקדו פחות טוב", כותבים הראל פיננסים בסקירתם.

יוטרייד: על המשקיעים להגביר חשיפה לאירופה ולצמצם חשיפה לשווקים המתפתחים

הראל פיננסים מציינים כי "באחרונה נראה כי התחזקות הדולר בעולם נבלמת ועשויות להיות לכך השפעות משמעותיות, שכן כלכלת אירופה מושפעת מהתנהגות המטבע הרבה יותר מארה"ב, כי הייצוא שלה הרבה יותר גדול ,כך שהחשיבות שלו כאפיק תחרותי גבוהה יותר. לפיכך, כיום נראה כי עוצמת היתרון היחסי של ההשקעה בשווקי המניות באירופה ביחס לשווקי המניות בארה"ב  נחלשה, וזאת כנגזרת , בין השאר, מההנחה שעוצמת ההתחזקות של הדולר מול היורו נחלשה".

הראל פיננסים מציינים בנוסף כי "השוק המקומי ממשיך לבלוט לחיוב. אנו דבקים בהערכתנו כי חשיפה לת"א 100 היא תחליף לחשיפה לשווקים מתעוררים, אשר לאורך זמן מניבים תשואות דומות. אם נשווה את התשואה שלו לתשואה ממוצעת של השווקים המתעוררים הגדולים (כמו סין, הודו, טורקיה, ברזיל) נראה כי גם מתחילת השנה אנחנו לא רחוקים. להערכתנו השוק הישראלי ממשיך להיות אטרקטיבי להשקעה".

הראל פיננסים: "סיכוי נמוך למדיניות מרחיבה ואגרסיבית יותר של בנק ישראל בקרוב"

בנושא אג"ח קונצרני כותבים הראל כי השונות בין תלבונד 60 לתל בונד תשואות חזרה להיות ברורה: "מרווחי האג"ח הקונצרני ממשיכים להיות נמוכים, למרות שהתשואות הממשלתיות יורדות. המשמעות היא שלמרות שהתשואות האבסולוטיות בקונצרני נמוכות – הן ממשיכות לרדת ולהניב גם רווחי הון".

"בשוק המקומי, עדכון מדדי התל בונד שיצא לפועל בשבוע שעבר החזיר את המדדים לטריטוריה מוכרת יותר. תל בונד 40 הוא יותר סולידי, בעוד שתל בונד תשואות אגרסיבי יותר. תל בונד 60 הוא כבר לא שעטנז ואין יותר חשש (כרגע) מיציאה של חברות גדולות. אחרי הכניסה והיציאה של אפריקה מהמדדים וגם של כלכלית, המצב הנוכחי יוצר שוב הפרדה, שלהערכתנו עשויה להפוך את המדדים לנוחים יותר להשקעה. באופן עקיף, המצב הזה משפיע גם על אג"ח הבנקים. בשבוע החולף עלה מדד הצמודות בנקים ביותר מ-0.5% ולהערכתנו בתקופה הקרובה הוא עשוי למשוך השקעות גדולות יותר, גם על רקע התשואות הנמוכות באג"ח הממשלתי", כותבים הראל פיננסים.

באשר לתיק השקעות: בהראל סבורים כי ישנו יתרון לשילוב מספר רב של מרכיבים בתיק: "התקופה האחרונה מחדדת מחדש את ההבדלים בין השווקים המפותחים למתפתחים. בעוד שתחזיות הצמיחה לשווקים המתפתחים יורדות, התחזיות למפותחים דווקא משתפרות (נכון יותר לאירופה ויפן, פחות לארה"ב). אמנם אנו רואים גידול בנכונות של משקיעים להגדיל סיכון, אך זה לא בא לידי ביטוי בנכונות לצאת לשווקים המתפתחים אלא בשינויים באלוקציות בין השווקים המפותחים. אם בחודשים האחרונים ראינו זרימת כסף גדולה מאוד לאירופה, ייתכן כי התשואות העודפות שם וחזרתה של הבעיה היוונית יגרמו בתקופה הקרובה ליותר משקיעים לבחון מחדש הגדלה של החשיפה לשוק האמריקאי. נכון להיום ארה"ב מהווה כ-54% מהחשיפה שלנו למניות בחו"ל לצד 20% חשיפה לאירופה ו-26% חשיפה לאסיה כולל יפן".

הראל פיננסים מציינים כי "הדברים האלה מחדדים את ההמלצה שלנו על תיקי השקעות משולבים, שבהם יש מרכיב חו"לי בכל אפיקי ההשקעה. השילוב הזה עשוי להועיל גם על רקע העובדה כי נראה שהשווקים היום רצים למרחקים קצרים מבעבר, כלומר שמהלכים מסוימים מגיעים למיצוי מהר יחסית – ולכן חשוב להיות בכל רגע מפוזרים על מנת להעצים תשואה שוטפת ונזילים על מנת לנצל הזדמנויות".

"בתיק האג"ח שלנו ממשיך להיות ייצוג עודף לשקלים, אך הצמודים לא רחוקים מכך (45-55). בהתאם לנאמר לעיל, הארכנו בשבוע החולף את המח"מ הצמוד במקצת מ-4 שנים ל-4.5 שנים, כאשר המטרה היא להקטין את החשיפה לחלק הקצר של העקום", כותבים הראל פיננסים.