חדשות    

וואווי מקבלת הארכה מהסנקציות

 לאחר שגוגל הודיעה כי לא תספק משירותה לואווי, ניתנה הארכה כדי שהלקוחות והחברה יוכלו להתארגן

ממשלת ארצות הברית הודיעה על הקלה זמנית במגבלות שהוטלו בשבוע שעבר על וואווי שנכנסה לרשימה השחורה של מוסדות שיש צורך ברישיון מיוחד למכור להן טכנולוגיה.

הממשל האמריקני צירף את וואווי לרשימה השחורה בשבוע שעבר בטענה שהחברה מהווה סיכון פוטנציאלי לביטחון הלאומי ועלולה לפגוע באינטרסים הבינלאומיים של וושינגטון. ארה"ב טוענת  שוואווי מסייעת במאמצי הריגול של בייג'ינג ומאשימה אותה בהפרת הסנקציות על איראן.

גם גוגל הודיעה כי ביטלה את הרישיון של יצרנית הסמארטפונים הסינית להשתמש בשירותיה – ובהם חנות האפליקציות גוגל פלייג, 'ימייל ועוד – במכשירים העתידיים שהיא תייצר. כך וואווי תצטרך להשתמש בגרסת הקוד הפתוח של אנדרואיד ולהוסיף עליה שירותים משלה. הודעה זו הרגיזה גולשים שקנו מכשירים חדשים, ולכן הוחלט לתת לחברה וללקוחות זמן להתארגןץ

לפי ההקלה, בשלושת החודשים הקרובים תוכל וואווי לרכוש סחורות מארה"ב כדי לשמור על רשתות הסלולר הקיימות שלה וכדי לספק עדכוני תוכנה למכשיריה, כך שלקותחיה הקיימים לא ייפגעו. אבל כדי לרכוש רכיבים הדרושים לייצור מכשירים חדשים החברה עדיין צריכה לקבל רישיון מארה"ב, בקשה שלא בטוח שתתקבל. בכירים בממשל האמריקאי אמרו שהמטרה היא למנוע ממערכות האינטרנט, המחשבים והסלולר להתרסק..

מייסד וואווי רן ז'נגפיי אמר:  "הפעולות האחרונות של הממשל האמריקני ממעיטות בערך של היכולות שלנו", והודיע כי וואווי התכוננה מראש לסיטואציה הנוכחית ולכן הפעילות שלה לא צפויה להיפגע.

הוא הוסיף: "אני אסיר תודה לחברות האמריקניות שתרמו רבות לפיתוח של וואווי והפגינו מצפוניות. ככל שידוע לי, חברות אמריקניות עשו מאמצים רבים כדי לשכנע את הממשל לאפשר להן לשתף פעולה עם וואווי. אנחנו תמיד זקוקים לשבבים שיוצרו בארה"ב ואנחנו לא יכולים להיות צרי אופקים ולהחריג מוצרים אמריקניים".  חברות אחרות שהודיעו שיחרימו את וואווי הן אינטל וקוואלקום.

גוגל מחרימה את וואווי

מחיר הסמארטפון המתקפל של וואווי: 2,229 יורו