חדשות    

חברות האשראי רוצות להצטרף לקרן ההלוואות של המדינה

חברות כרטיסי האשראי מבקשות שיצרפו אותן לקרן ההלוואות לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה, שפועלות כעת רק עם הבנקים. הן ביקשות זאת מכל הגורמים הרלוונטים החשב הכללי המפקחת על הבנקים והנגיד.

"ההתפתחויות המהירות בכל הנוגע להתמודדות מדינת ישראל עם משבר נגיף הקורונה דורשות ביצוע התאמות ושינויים מהותיים בפעילות כלל המשק. לפי הערכות, מדובר באירוע מתגלגל שהתמשכותו עלולה לגרור השפעות מהותיות של הכלכלה הישראלית והעולמית", נכתב במכתב של פורום חברות כרטיסי האשראי לגורמים הלוונטיים. "פורום חברות כרטיסי האשראי הכולל את מקס, ישראכרט וכאל מבקש שתנקטו צעדים דחופים לצורך קידום הצטרפותן של חברות כרטיסי האשראי למכרזי קרן ההלוואות לעסקים קטנים".

המדינה מפעילה באמצעות החשב הכללי קרן להעמדת הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים בערבות מדינה, במטרה להקל על מתן אשראי לעסקים אלה, שמהווים מנוע צמיחה של המשק.

עוד בשנים האחרונות החלה לפעול קרן חדשה כזו בערבות מדינה.להבדיל מקרנות קודמות מקור המימון להלוואות בקרן זו, כולל בנוסף לאשראי מבנקים גם אשראי שמקורו בגופים מוסדיים (קרנות פנסיה וחברות ביטוח) במטרה להרחיב את היצע האשראי לעסקים.

עוד איגוד חברות האשראי פנה לראש הממשלה והבהיר כי הוא ערוך להזרים 15 מיליארד שקלים לבעלי עסקים כדי לסייע בהתמודדות עם משבר הקורונה. באיגוד ציינו כי המהלך יוכל לצאת לפועל אם תוקם קרן הלוואות ייעודית בסך 5 מיליארד שקלים לטובת חברות האשראי החוץ בנקאיות.

חברות האשראי ביקשו גישה למט"ח גם לכרטיסים חוץ בנקאיים

חברות האשראי צפויות לשווק גם ביטוח