חדשות    

החמרת ההנחיות הצפויה – 50 מטר מהבית ובלי תחבורה ציבורית

הממשלה צפויה לאשר  תקנות לשעת חירום המחמיות מהתקנות הנוכחיות. הללו יכללו איסור לצאת מהבית, למעט יציאה לעבודה, קניית מזון או תרופות. פעילות ספורט או ירידה עם הכלב תוגבל לתחום של 50-30 מטרים מהבית. התחבורה הציבורית תצומצם באופן ניכר עד כדי השבתה כללית. מוניות יפעלו רק עם נוסע אחד. ההחלטה תהיה בתוקף לשבוע מרגע אישורה.

ההחלטה הזו היא פשרה בין משרד האוצר למשד הבריאות. הדרישה המקורית של משרד הבריאות הייתה לסג כללי לשבוע אלא שהאוצר אמר שהמשק לא יעמוד בכך. גם השרים שהשתתפו בדיון התנגדו בתוקף ועמדו על כך שהמשק ימשיך לפעול. בסופו של דבר הוחלט על סגר עם הקלות. "ההנחיות בעניין הגעה לעבודה לא השתנו בשלב זה. במקרה שיהיה עדכון להנחיות – יינתן זמן התארגנות. האפשרות להצטייד במזון, תרופות ומוצרים חיוניים לא תוגבל גם לאחר אישור ההחלטה", נמסר מלשכת ראש הממשלה.

לפי מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב "אם לא נעשה כלום נגיע למצב של איטליה". הוא התריע מפני קריסה של מערכת הבריאות אם מספר המונשמים יעלה דרמטית. לפי החישובים של משרד הבריאות, בתוך כמה שבועות נגיע למאות מונשמים ואם לא ייעשה דבר – המספר עלול להגיע גם לאלפים.

בתוך כך משטרת ישראל עולה חילקו 74 דו״חות אכיפה לאזרחים בגין הפרת המגבלות שהוטלו בצל התפשטות הקורונה. בתוכם 24 על מקרי הפרת בידוד ו-47 דו״חות בגין סירוב להוראה על התפזרות מהתקהלות אסורה. עוד נמסר כי נפתחו 21 חקירות בגין הפצת מידע כזב (״פייק ניוז״), וכי חולקו 32 צווי סגירה לעסקים שפעלו בניגוד להנחיות.