מובייל וגאדג'טים    

חדש: אפליקציה שתזהה אם שהיתם בסביבתו של חולה קורונה

מעודכן ל-03/2020

היישומון מצליב בין המיקומים הפיזיים של המשתמש לבין המסלול של אנשים שאובחנו כחולים בנגיף בשבועיים שלפני האבחון

משרד הבריאות השיק אפליקציה בשם "המגן", שמגלה למשתמשים בה אם באו במגע עם חולים מאומתים ב-14 הימים שקדמו לאבחון המחלה אצל החולה. האפליקציה מאפשרת למשתמש לקבל התרעה, הכוללת מיקום ושעה שבהם התבצעה החשיפה לאדם החולה.

האפליקציה שומרת את המידע על המיקומים המכשיר הטלפון שעליו הותקנה ומצליבה בין מידע אישי זה לבין נתוני המחקר האפידמיולוגי המעודכנים של משרד הבריאות. נתוני משרד הבריאות מתעדכנים כל הזמן ונשלחים למכשירים באופן חד צדדי לצרכי הצלבה. ההצלבה בין המסלולים מתבצעת על המכשירים, ובמקרה של הצלבה – האפליקציה מפנה את המשתמש לקישור לאתר משרד הבריאות, שיאפשר לדעת מה הצעדים להמשך ויאפשר למשתמש לדווח למשרד על בידוד בית.

במשרד הבריאות הדגישו כי האפליקציה שומרת את המידע על המיקומים אך ורק על מכשיר הטלפון שבו הותקנה וכי ניתן להפסיק את השימוש בה בכל עת.

ניתן להשיג את האפקליקציה בחנות האפליקציות של גוגל, וגם ב-AppStore למשתמשי אפל. לאחר הפעלה ראשונית, ניתן לסגור את היישומון בכל רגע.

ממשרד הבריאות נמסר: "מדובר באמצעי טכנולוגי שנועד לתת לכל אחד את היכולת לדעת באופן מהיר ומדויק אם היה במגע עם אדם שנדבק בנגיף קורונה. כך נוכל לעצור את התפשטות הנגיף ולהגן על הקרובים לנו".

במערך הסייבר הלאומי ציינו: "המערך נענה לפניית משרד הבריאות לסייע בבדיקת רמת המוגנות מפני מתקפות סייבר של אפליקציית המגן. אנשי המערך ערכו בדיקות טכנולוגיות על האפליקציה והתשתיות התומכות אותה, אף בשילוב חוקרי אבטחה מהמגזר הפרטי, והעבירו למשרד הבריאות המלצות הגנה שהוטמעו בפיתוח. על פי חוות הדעת של המערך, ובהתחשב בדחיפות הנושא, רמת ההגנה של האפליקציה משביעת רצון. נמשיך ללוות את היבטי הגנת הסייבר בתקופה הקרובה".

האפליקציה שתגן עליכם מקורונה: תקבלו התרעה אם תתקרבו לאדם נגוע

הקורונה בישראל: נגזר עליכם לשהות בבידוד מחשש שנדבקתם? כך תתנהלו בשבועיים האלה