מובייל וגאדג'טים    

האפליקציה שתגן עליכם מקורונה: תקבלו התרעה אם תתקרבו לאדם נגוע

iphone
מעודכן ל-03/2020

היישומון יעקוב אחר מסלולו של המשתמש, ואם הוא יצטלב עם זה של אחד הנדבקים בנגיף – יידרש ממנו ליצור קשר עם גורמי הבריאות

בעקבות בהלת הקורונה והתפשטות הנגיף בישראל, משרד הבריאות פיתח אפליקציה חדשה שמנסה לעשות סדר בעניינים ולהרגיע את הפאניקה שאחזה בציבור. היישומון ינטר את מיקומו של הגולש באופן רציף ויעדכן אותו אם הוא נמצא בקרבת נדבקים בנגיף.

בשבועות האחרונים נחשפתם בוודאי חדשות לבקרים לפרסומיו של משרד הבריאות בדבר חולי קורונה חדשים שאובחנו ברחבי הארץ. משרד הבריאות ניצב מול כמה קשיים, בהם מורכבות הניסיון להתחקות אחר צעדיהם של כלל החולים בזמן הקצר ביותר, וזאת במטרה לפרסם לקהל הרחב את שמות המקומות שבהם ביקרו. עד כה פרסם המשרד באתרו את המסלול של אותם חולים, כמו חנות צעצועים, בית ספר או חדר כושר – אולם המעקב אחר היעדים הללו דרך האתר היה מורכב ומסורבל.

האפליקציה החדשה שיצאה בשעות האחרונות אמורה לעשות סדר בבלגאן ולהציע פתרון אופרטיבי לצורך במעקב אחר החולים. על פיתוח האפליקציה אמונים מפתחים ישראלים, שלנוכח התפשטות הקורונה בישראל החליטו לעשות מעשה, על מנת להעלות את תחושת הביטחון.

איך זה עובד?

כשאדם יוריד את האפליקציה למכשיר הנייד שלו, האפליקציה תתחיל לנטר את צעדיו על מנת ליצור מסלול שיעקוב אחר המקומות שבהם ביקר המשתמש. את המסלול הזה תשווה האפליקציה למסלולם של הנדבקים בנגיף, ובמקרה של הצלבה יקבל המשתמש התרעה ויידרש ליצור קשר עם גורמי הבריאות.

במקביל, האפליקציה תסנכרן את מסלולו עם המידע שמגיע ממשרד הבריאות, ואם בשלב כלשהו יתגלה שישנה הצלבה בין המקומות שבהם ביקר לבין המקומות שבהם ביקרו חולי הקורונה, האפליקציה תעדכן את המשתמש שעליו ליצור קשר עם גורמי הבריאות הרלוונטיים. משם, כנראה – ייאלץ להיכנס לבידוד ולפעול על פי הנחיות משרד הבריאות.

האפליקציה נקראת "TrackVirus" והיא קיימת כבר היום עבור משתמשי אנדרואיד. לטענת המפתחים הישראלים, בימים הקרובים תהיה זמינה גם למחזיקי אייפון.

משבר הקורונה: טוויטר מצטרפת לחברות הקוראות לעובדים לעבוד מהבית

הקורונה בישראל: נגזר עליכם לשהות בבידוד מחשש שנדבקתם? כך תתנהלו בשבועיים האלה