שוק ההון    

חברת הביטוח הדיגיטלית ווישור: רק נוסדה וכבר מרוויחה

תאונה בכביש 90 תמונה:דוברות משטרת ישראל

רווחה הכולל של ווישור לפני מס מתחום הביטוח הכללי מסתכם בכ-560 אלף שקל, והרווח הכולל הוא כ-293 אלף שקל אחרי מס.

לאחר שחברת הביטוח הדיגטלית ליברה פירסמה את דו"חותיה הכספיים עם צמצום הפסדים, הגיעה תורה של ווישור, הדיגיטלית אף היא, שהציגה נתונים טובים יותר לעומת ליברה, שהוציאה הרבה על שיווק. ווישור החלה לפעול בסוף 2018 כחברת ביטוח דיגיטלית המתמחה בביטוחי רכב, ובחרה כאסטרטגיה לפנות לביטוח ציי רכב.

מהדו"חות הכספיים של החברה עולה כי ברבעון הראשון היא רשמה היקף פרמיות ברוטו של 61 מיליון שקל. ההכנסות מפרמיה ברבעון הראשון מורכבות מכ-52 מיליון שקל בתחום ביטוח החובה לרכב, שבו החלה החברה לפעול ברבעון האחרון של 2018, ומכ-9 מיליון שקל בתחום רכב ורכוש, שפעילות החברה בו החלה בתחילת השנה.

  אף שהחברה פועלת כמה חודשים בלבד, הרווח הכולל לפני מס מתחום הביטוח הכללי מסתכם בכ-560 אלף שקל, והרווח הכולל הוא כ-293 אלף שקל אחרי מס.

  היחס בין תשלומי הביטוח לפרמיות שנגבו (לפני חלקם של מבטחי המשנה) הוא 72%, ואילו נטו הוא 39%.

ההון העצמי של החברה הסתכם בסוף מארס 2019 בכ-39 מיליון שקל. נכון ליום הדו"ח, לחברה עודף בהון העצמי הנדרש, בסך של כ-18 מיליון שקל, שמייצג יחס הון קיים לעומת נדרש של 189%, לפי תקנות הפיקוח.

בתקופת הדו"ח המשיכה החברה לבסס את התשתיות הטכנולוגיות שלה לקראת השקת פעילות הדיגיטל לציבור הרחב (B2C) בזמן הקרוב.

מייסד ויו"ר ווישור, אמיל ויינשל, אמר כי "רק התחלנו 'לחמם מנועים' ואנו מופתעים לטובה מקצב הצמיחה והיענות הלקוחות. ווישור חברה לביטוח נוסדה כמבטח במחצית 2018, וכבר העמידה יכולות תפעוליות וטכנולוגיות שאין לחברות רבות אחרות בענף ובכלל. היכולת של החברה לפעול במגוון ערוצים ותחומי ביטוח מאפשרת לה גמישות עסקית רבה ויכולת לממש את האסטרטגיה העסקית שלה תוך יצירת חיסכון לציבור לקוחותיה".

לא רק חניה: פנגו תציע ביטוח רכב

למרות הפסדים, חברת הביטוח ליברה גייסה 4500 מבוטחים בשלושה חודשים

ביטוח ישיר עם רווח זעום של 2.1 מיליון שקל ברבעון הרביעי