חברת שיפוצים מואשמת בהנפקת חשבוניות פיקטיביות בסך 4 מיליון שקל
חדשות    

חברת שיפוצים מואשמת בהנפקת חשבוניות פיקטיביות בסך 4 מיליון שקל

רשות המסים מוסרת כי הוגש כתב אישום נגד חברת ש.ג תלמים בניה ושיפוצים בע"מ ובעליה, שאקר ג'אבר, לבית משפט השלום בבאר שבע, בגין שימוש בחשבוניות כוזבות ומסירת דו"חות כוזבים כדי להתחמק מתשלום מס. כתב האישום הוגש על ידי עו"ד עידן ארד מהמחלקה המשפטית מכס ומע"מ באר שבע,  לאחר חקירה של יחידת החקירות באזור ירושלים של אגף המכס ומע"מ.

על פי כתב האישום, החברה ומנהלה – שאקר ג'אבר, הגישו בין החודשים אפריל לאוגוסט 2013, ארבעה דו"חות תקופתיים בשם החברה, העוסקת בענף שיפוץ מבנים ועבודות בניין. בדיווחים אלו נכללו בין השאר ניכויים של מס תשומות אשר נבעו מביצוע עסקאות לכאורה על סך 4,221,505 שקלים. כל זאת בהסתמך על 21 חשבוניות מס פיקטיביות אשר הוצאו להם על שם ספקים שונים שלא כדין. סך המע"מ הנובע מהעבירות עומד על 740,372 שקלים.

עבירה של חשבוניות פיקטיביות נחשבת לפלילית וחמורה במדינת ישראל והעונש הקבוע בחוק עבורה עומד על מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס כספי גבוה מאוד וסנקציות נוספות כמו חתימה על כתב התחייבות למשל. יש אפשרות  לנצל את הליך הכופר הנהוג במס הכנסה, שלפיו התיק יסתיים ללא הליך פלילי בתמורה לתשלום סכום כספי כבד מאוד. ובכל זאת ביטול של האישום הפלילי לא פוטר אף נאשם מלהסדיר את חובותיו המקוריים למס הכנסה בכל מקרה.

קראו עוד:

מהן חשבוניות פיקטיביות ואיך נלחמים בהן

תושב כפר קאסם מואשם שהנפיק חשבוניות פיקטיביות בסך 1,600,000 שקל

3 כתבי אישום נגד מפיצי חשבוניות פיקטיביות