תיירות    

חופשת חג עם ילדים באירופה – תבדקו את רומניה!

pixabay

חופשה זולה בפסח מבלי לקרוע את הכיס.  חופשת הפסח מתקרבת ואתם מתלבטים איפה לחגוג את החג – האם בבית או בחו"ל? משפחות רבות  עם ילדים בוחרים לקיים את ליל הסדר, דווקא במחוזות אירופאים.  מדינות וערים רבות בעולם מציעות לשומרי המסורת חוויה שתתאים להם גם בחג הפסח. אז הנה כמה יעדים מעניינים  באירופה המציעים לכם אטרקציות מגוונות המתאימות לילדים וחופשה במחירים נוחים במיוחד.

חופשת חג ברומניה

היעד הראשון, שנחשב גם זול יחסית בתקופת החג וגם מציע למבקריו מלונות ומאכלים כשרים, הוא רומניה. מדובר ביעד נפלא המציג נוף אורבני נהדר, טיולי טבע, טיולי שורשים (לרומנים מבנינו) ועוד. תקופת הביקור האולטימטיבית ברומניה היא בעונת האביב, מזג האוויר נעים ונוח ומאפשר לכם לבקר בנינוחות בין אתר לאתר. אם אתם נוסעים עם ילדים תוכלו לקחת אותם לפארק השעשועים (Oraselul Copiilor) ולפארק המים תרמה ((Therme Bucuresti, שם תמצאו רכבות מיניאטוריות, רכבות הרים, מגרשי משחקים, גלגל ענק, מזרקות יפיפיות, עיר הילדים עם תעלת מים, מתחם מכוניות מתנגשות ועוד.

בסמוך לעיר ישנן לא מעט אטרקציות נוספות לילדים, ובעוד המבוגרים שבינינו ייהנו מפיסת ההיסטוריה שמוצעת במקום, הילדים מוזמנים להשתולל בפארק חבלים (Parc Aventura) מאתגר, מהגדולים ברומניה ובמזרח אירופה ככלל. בפארק תמצאו מגוון רחב של מסלולי טיפוס בדרגות קושי שונות למשפחות, אומגות ולא מעט פעילויות לילדים. במקום ישנם דוכנים המציעים אוכל ושתייה וניתן גם לערוך שם פיקניק משפחתי.

כיום יש מגוון מקומות אירוח ברומניה המתאימים לציבור המסורתי שמגיע לביקור בחג הפסח פעם בשנה. בכדי לסגור את הדיל הטוב ביותר עבורכם לקראת החג, עדיף לשריין תאריכים מראש, לברר על חבילות נופש מותאמות הכוללות טיסות לרומניה ובתי מלון המחזיקים בתעודת כשרות וארוחת בוקר.

חופשת חג בבודפשט

חופשה משפחתית בבודפשט עם הילדים, יכולה להיות נהדרת בתקופת חג הפסח. ניתן לרכוש חבילות נופש או תכנית טיולים מסודרת – שתיהן מציעות טיסה ישירה, בתי מלון שמגישים ארוחות בוקר כשרות, טיול ברחבי העיר בשפה העברית ועוד.

בנוסף, בודפשט מציעה למבקריה תחבורה ציבורית זולה, נוחה ויעילה מאוד אשר בעזרתה ניתן להגיע לכל מקום בעיר. בחודשי האביב, מזג האוויר הוא קריר ושמשי ומאפשר לכם לטייל עם הילדים בין הפארקים השונים, רחובות העיר ובאתרים מרכזיים. יש כמה אתרים מצוינים עבור הילדים שתוכלו לבקר בהם במהלך הנופש: גן החיות של בודפשט – נחשב לגן חיות גדול בו יש מגוון בעלי חיים. (סמוך למוזיאון פרה-היסטורי עם דוגמאות היסטוריות של האדם הקדמון, חיות מפוחלצות ועוד). בתוך גן החיות קיימים שני פארקים לילדים, רכבת הרים, בתים מעץ, פינת ליטוף ועוד. משם תוכלו להמשיך אל הפארק העירוני (Varosliget) הכולל בתוכו אגם מלאכותי שניתן לשוט בו יחד עם כל בני המשפחה. באזור קיים מוזיאון חקלאות וקרקס מלכותי. בנוסף, יש את המבוך המדהים של טירת בודה (Buda Castle), מדובר במספר מערות המחוברות אחת לשנייה ומוארות לאורך הדרך בלפידים. אחת לחצי שעה מתקיימים במקום סיורים מודרכים הכוללים תצוגת תאורה אור קולית. חוויה מדליקה!

אטרקציות נוספות המתאימות לילדים ולמשפחה: הקרקס של בודפשט (Grand Circus), גלגל הענק של בודפשט (Sziget Eye), לונה פארק (Vidámpark) ועוד אתרים נוספים.

חופשת חג בברלין

אם אתם רוצים לטוס לברלין במחיר זול לקראת חג הפסח, כדאי שתטוסו לפני השבוע בו חל ליל הסדר. רוב מחירי חבילות הנופש לברלין קופצים בהפרש של שבוע אחד במאות דולרים. לכן, כדאי לסגור את החופשה מבעוד מועד. אם אתם חוששים ממאכלים לא כשרים, אז מלבד בתי מלון עם ארוחות כשרות הכלולות בחבילות הנופש, תוכלו להתארח גם בכמה מקומות שמכינים ארוחות חג מושקעות במספר מקומות, כמו: בתי כנסת, בית חב"ד ואף במסעדות הכשרות השונות. תושבי ברלין, ישראלים ויהודיים מארגנים את הערבים הללו ומזמינים אתכם להנות משירותי קייטרינג זולים ומאווירת חג משפחתית עם עוד ישראלים. בית חב"ד מציעים את אותו הקונספט, עם מאכלים כשרים בכשרות של חב"ד. רוב הסיכויים שהמאכלים יהיו צמחוניים. אל מקומות האירוח הללו כדאי להירשם מראש, לברר לגבי העלות (היא נעה בממוצע בין שלושים לחמישים יורו).

מלבד מקומות האירוח המשפחתיים שתוכלו לבקר בהם יחד עם הילדים, ישנן מספר אטרקציות מקומיות במיוחד עבור הילדים אשר כדאי לבקר בהם:  גן החיות של ברלין, נחשב לאחד מגני החיות הגדולים בו יש מעל אלף וחמש מאות מינים ומעל ארבעה עשר אלף בעלי חיים. הוא נמצא בקצה של הפארק העירוני טירגארטן,  פארק המים "האיים הטרופיים", פארק מקורה עם מגלשות מים, פעילויות ספורט, מיני גולף, כדור פורח, התעמלות מים ופעילויות נוספות. נוסף לכך, יש את פארק לגו לנד – פארק הבנוי מאבני לגו שהילדים אוהבים לשחק בהן, יש באתר מתקנים ייחודיים מלגו, מיני אירופה בלגו ועוד פינות מדליקות ומעניינות במהלך הפארק.

קונים מט"ח לקראת חופשה בחו"ל?  ככה תחסכו כסף!