חדשות    

חופשת סקי בזול – יש דבר כזה

Sebastian Staines צילום

חופשות סקי הן תחביב של עשירים, לצד יאכטות ואוספי אומנות משונים. אבל מתברר שאפשר גם למצוא חופשות סקי זולות מחופשת סקי באלפים.

אתר נופש בבולגריה הוכרז כאתר הסקי הזול ביותר למשפחות, נכון לחורף זה. כך עולה מסקר שערך  אתר Post Office Travel Money הבריטי, לפי הסקר מחיר שהייה של שבוע בבאנקסו, אתר סקי בבולגריה, עומד על 1,980 דולר בממוצע למשפחה בת ארבע נפשות – 130 דולר יותר מאתר הסקי שהגיע למקום השני, בארדונקיה  שבאיטליה. מדובר בהוזלה מאז העונה הקודמת.

מזרח אירופה בכלל הפכה ליעד זול לחופשות סקי. לא רק בבולגריה,  גם רומניה וסלובקיה. לצד הסקי יש בהן גם בארים ההופכים את הטיול לחוויה מגוונת יותר. החיסרון הוא שהאתרים קטנים יותר מהמוצע בשוויץ, אבל מה זה משנה אם הילדים נהנים?

אם אתם מחפשים כמה אתרי סקי במדינה אחת, אתרים איטלקיים דורגו כמשתלמים ביותר. חמישה מאתרי הסקי הזולים המרכיבים את העשירייה הראשונה נמצאים באיטליה: בארדונקיה במקום השני; ססטיירה  במקום השלישי; פאסו טונלה במקום הרביעי, וקלאביארה  – נכנס למקום החמישי ולה טואילה מדורג במקום העשירי.

אתרים אחרים הם בסלובניה ואוסטריה, בכולם הטווח הוא בין 2,000 ל-2,600 דולר לשהייה של שבוע.

איפה לשכור ציוד

עם זאת, מבחינת השכרת ציוד ואטרקציות אחרות באתר  אלו  זולים יותר באיטליה מאשר בבאנקסו. כרטיס כניסה של שבוע לרכבלים  עולה פחות בבארדונקיה, ססטיירה וקלאביארה, בזמן שהסקי עצמו, והשכרת הציוד, זולים יותר בפאסו טונלה. לעומת זאת, מחיר המלא של אוכל ושתיה בבאנקסו, בולגריה, המכסה הוצאות כגון קפה, כוס יין, בקבוק בירה וארוחת צוהריים על המסלולים למשפחה בת ארבע נפשות, מגיע ל-360 דולר. באיטליה המחיר עולה לממוצע של 520 דולר בכל האתרים. יש לציין שאלו המחירים לעונה זו ובכמעט בכל האתרים חוץ מבאתר שבמקום הראשון חלה עליית מחירים.

חיסכון נוסך בחופשת סקי

לצד בחירת האתר הזול והציוד וההתחשבות באוכל והשתייה בסביבה מתחילים זקוקים למדריך. הדרכה פרטית כמובן יקרה יותר ולכן העדיפו הדרכה בקבוצה גדולה. זכרו שתוכלו לחסוך גם על דברים מסביב, כמו טיסות לא ישירות ומקום לינה שאינו דווקא מלון או בית אירוח, מה שיחסוך לכם בחופשה כולה. כמו כן אף חוק לא אומר שחופשה חייבת להיות שבוע שלם.

גולשים בלי לקרוע את הכיס: טיפים לחיסכון במהלך חופשת סקי

חופשת פסח בזול – אתרים ואפליקציות

כמה עולה בילוי משפחתי בחרמון?