שוק ההון    

יבואנית הסיגריות גלוברדנס ירדה ב-30% ברווח הנקי הרבעון

מבחינת מגזרים את עיקר הספיגה בהכנסות ספג מגזר הסיגרות בשל העלאת המס על טבק לגלגול, עם זאת מגזר הממתקים עלה בהכנסות

חברת גלוברנדס, העוסקת בייבוא ושיווק מוצרי עישון וממתקים,דיווחה על תוצאות הרבעון הראשון של 2019. מהנתונים עולה כי חלים בחברה קיפאון בהכנסות וירידה בשורת הרווח הנקי.

הרווח התפעולי הרבעוני עמד על 19.3 מיליון שקל, לעומת 23.3 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של 25.2%; ה-EBITDAעמד על 21.6 מילון שקל, לעומת 24.6 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הירידה במגזר מוצרי העישון נובעת בעיקר בירידת היקף מכירות הטבק לגלגול עקב העלאת שיעור המס שהתרחשה במהלך הרבעון הראשון – המס עלה ב-21 לפברואר השנה מ-35.5% ל-80%, לאחר שבג"ץ הורה  להשוות בין המס של הטבק לגלגול לבין הסיגריות. גם שערי החליפין פגעו בשורת הרווח הרבעונית. לעומת זאת במגזר הקטן בחברה, ממתקים וחטיפים, נרשמה עלייה גדולה של 21.5% בהכנסות ל-17 מיליון שקל, לעומת 14 מיליון שקל ברבעון המקביל.

JTI, בדוח הרבעוני מודיעה גלוברנדס על הסכם הפצה עם ספקית חדשה, הפועלת בתחום הסיגריות האלקטרוניות. החברה מציינת כי זו קטגוריה שנמצאת בצמיחה וחשובה לה להשלמת מגוון מוצרי העישון.

גדי נצר, מנכ"ל החברה, מסר "יש שינויים ברווחיות על פני שנים. זה לא קורה בשנה אחת, אך מנגד הארכנו את ההסכם ב-8 שנים, נכון לאותה תקופה, ויהיה שינוי ברווחיות לאורך זמן. גם עם הספק השני דיווחנו לאחרונה על הארכת הסכם, אבל שם לא צפויים להיות שינויים כתוצאה מכך".

בנושא הסיגריה האלקטרונית אמר נצר: "יש חברות רבות קטנות כיום בישראל שמוכרות סיגריה אלקטרונית, ואנו מאמינים שעם כניסתה לתוקף של הרגולציה העתידית זה יהיה שוק של שחקנים גדולים. התקשרנו עם שחקנית שפועלת כבר בישראל וגם באירופה, ואנו נפעל בתשתית שלה, וניקח נתח משמעותי בשוק הצומח הזה. אבל יש לנו עוד כמה כיוונים לבדיקה".

גלוברנדס מדווחת על הארכת ההתקשרות עם קונצרן הטבק BAT – אין שינוי בתחזית הרווח

מניית גלוברנדס צנחה ב-22%; צפויה לאבד 33% מהרווח השנתי בתוך שבע שנים

סיגריות אלקטרוניות: האגודה למלחמה בסרטן נגד רשות הבריאות הבריטית

הכל על סיגריות אלקטרוניות