חדשות    

יותר עסקים קטנים מדווחים על רווחיות

32% מהעסקים הקטנים והבינוניים דיווחו על שיפור ברווחיות, בעוד 31% מהם דיווחו על ירידה וזו השנה הראשונה מאז החלו סקרי העומק בקרב העסקים הקטנים והבינוניים בה יותר עסקים דווחו על עלייה. כך עולה מסקר של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים.

גם הביקוש לסגירת העסק ירד ל-27% לעומת 32% בשנים 2018 ו-2017. כמעט מחצית –  39% מהעסקים  – מגיעים מתחום המסחר, 28% מתחום הייצור, 26% מתחום השירותים ו-7% משאר התחומים.

הקושי העיקרי לעסקים הוא לאתר לקוחות חדשים, של 36% מבעלי העסקים; אחריו זמינות כוח אדם מיומן – 20%; אחוז זהה הגדירו את העומס הביורוקרטי כחסם עיקרי לצמיחה; 13% הגדירו גישה למימון כחסם עיקרי לצמיחה; ו-11% ראו בעלויות הייצור והעבודה כחסם עיקרי לצמיחתם.

 מנתוני הסוכנות עולה כי -39% מהעסקים, המעסיקים 20 עד 100 עובדים ונמצאים בתהליך צמיחה והגדלת פעילות, סובלים מקשיי מימון. עוד עולה מהנתונים של הסוכנות, כי 60% מהעסקים מקבלים אשראי בתמורה לשעבוד נכסי העסק, מתן ערבויות וביטחונות אישיים.

נתון מעניין הוא שעסקים קטנים משלמים יותר. שיעור הכנסות הבנקים מריבית על האשראי שניתן לעסקים זעירים, שהכנסותיהם מסתכמים עד 2 מיליון שקל בשנה, היה גבוה פי 1.84 לעומת העסקים הגדולים, שהכנסותיהם גבוהים מ-100 מיליון שקל בשנה. במגזר העסקים הקטנים, שהכנסותיהם 2-25 מיליון שקל בשנה, עמד שיעור זה על פי 1.96 מזה של העסקים הגדולים.

רק. 36% העידו כי אינם מוכרים במסגרות מקוונות בשל פעילות הנובעת מהיכרות אישית עם הלקוחות, פחד או חוסר עניין בטכנולוגיה, או חוסר משאבי זמן וכסף להקמת פלטפורמה מקוונת. המוכרים בפעילות מקוונות זוכים לרבע עד חצי מההכנסות מפעילות זו.

הראל מציעה: חברת אשראי חדשה לעסקים קטנים ובינוניים

אשראי לעסקים קטנים – איך לעשות את זה נכון