חדשות    

יזם הנדל"ן אורן קובי מואשם בשורת עבירות מרמה

כתב אישום הוגש לבית המשפט המחוזי  נגד יזם הנדל"ן אורן קובי.  קובי מואשם בשורה ארוכה של עבירות מרמה כלפי לקוחות. לצד האישום נגד קובי הוגשו כתבי אישום נגד שלוש חברות בבעלותו ונגד שני נאשמים שנחשדים ששיתפו עמו פעולה.

קובי, ושותפיו מואשמים בכמה עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות הלבנת הון, מסירת מידע כוזב במטרה למנוע דיווח ועבירות על פי פקודת מס הכנסה.

מכתב האישום נובע שבשנים 2013-2016 פעל קובי עם נאשמים נוספים "למימוש תוכנית מרמה אשר במסגרתה ניצל את שאיפתם ותקוותם של אזרחים מכל שכבות האוכלוסייה להשקעת כספם בעסקת מקרקעין בת השגה הנושאת פוטנציאל לרווח גדול", וזאת במטרה ליצור עבורו תזרים מזומנים גדול ככל הניתן. קובי מואשם שגנב את הכסף  לממן את הוצאותיו ואת הוצאות החברות שלו. הכסף שימש הן להחזרת חובות והן לקניית נכסים.

כדי להסתיר את חובותו יצר רישום כוזב של אנשים אחרים כבעלים ודירקטורים בחברה שלו. כך קיבל עם שותפיו את הזכות לפתוח חשבונות בנק, אשראי בנקאי והלוואות, באמצעות מסמכי תאגיד כוזבים והסתרת מקורות ההכנסה.

בכתב האישום נטען, כי במסגרת תוכנית המרמה, ועל סמך מצגי השווא, קיבלו קובי והחברות וגם סמנכ"ל המכירות בשתיים מהחברות (אדמה וטרה) ניר ישראלי, 26.4 מיליון שקל במרמה. הפרקליטות טוענת כי לאחר שהופקדו הכספים בחשבונות הבנק של החברות, קובי גנב אותם והשתמש בהם למימון הוצאותיו והוצאות חברות הנדל"ן, לתשלום חובותיו, למימון סגנון חייו הראוותני ולשם צבירת נכסים אישיים.

מואשמת גם אמו של קובי סימה דן, שנטען כלפיה באישום כי שיתפה פעולה עם תוכנית המרמה והיתה "אשת קש" וביצעה עמו בצוותא חלק ניכר מהעבירות.

עוה"ד גלעד ברון, ציון אמיר ושוקי למברג, המייצגים את אורן קובי, מסרו בתגובה: "כתב האישום משקף מצב דברים שגוי בכל הנוגע להתנהלותו של אורן קובי והחברות, אשר פעלו במשך שנים רבות וסיפקו קרקעות בהצלחה למאות רוכשים. מצב הדברים הינו תוצר של קריסה כלכלית שעם כל הצער שבדבר אינה שונה בתכליתה מכל קריסה כלכלית אחרת. אורן קובי שיתף פעולה במהלך החקירה וגם הגיע להסדר נושים מרחיק לכת, במסגרתו ומתוקפו כבר הועברו לקופת הנושים סכומים של מיליוני שקלים. חבל שהפרקליטות לא מצאה לנכון לבוא בדברים בעניין זה בטרם הגשת כתב אישום ואין אלא לקוות שלא יהיה בכך בכדי לפגוע בהסדר הנושים".

כתב אישום נגד שופרסל: שכרה קבלן עבודה חסר רישיון