חדשות    

יס וחלל תקשורת ימשיכו את שיתוף הפעולה בלווייני עמוס

חברת חלל תקשורת תמשיך לשתף פעולה עם yes והשתיים ימשיכו את ההסכם בין הצדדים.

חלל מספקת ל-yes שירותי לוויין באמצעות הלוויינים עמוס 3 ועמוס 7. הצדדים חתומים על הסכם עד לסוף חייו המסחריים של עמוס 3 – ינואר 2026. עם זאת,  ניתנה לצדדים אופציה לסיים מוקדם את ההתקשרות, במרץ 2020, ללא קנס. במרץ 2019 הודיעה yes כי לא תאריך את החוזה עם חלל לאור מעבר החברה לשידור על גבי תשתית אינטרנט. כפי ש-yes דיווחה בעבר, תהליך הפרידה מהלווין יימשך בין 6-7 שנים, ובהן  תתבסס החברה על שתי הטכנולוגיות, וזו הסיבה שבחרה שלא לממש את אופצית היציאה המוקדמת.

חלל החליטה כי תממש את האופציה לשימוש בלוויין עמוס 7 בשנה נוספת. החברה חוכרת את הלוויין מחברת אסיהסאט. ההסכם המקורי נחתם ל-4 שנים עם הארכה לשנה נוספת. כאשר יסתיים ההסכם בפברואר 2022, תשתמש yes בשירותיו של עמוס 3 בלבד. אם-yes הייתה מסיימת את ההתקשרות עם חלל מוקדם יותר, חלל לא הייתה מאריכה את שירותיה מעמוס 7 בשנה נוספת.

חלל מדווחת כי נכון למועד הדיווח צבר ההזמנות של yes בלוויינים עמוס 3 ועמוס 7 מסתכם בכ-115 מיליון דולר.

היום הודיעה החברה, כי אתמול נתקבל בידה כתב תביעה שהוגש כנגדה, על-ידי הממשלה בבית המשפט המחוזי בתל-אביב יפו. התביעה נוגעת לדרישת תשלום שהגישה החברה בנובמבר 2012, למבטחי הלוויין עמוס 3, בגין תהליך פיחות (דגרדציה) של ביצועי המצבר.

על פי ההודעה במהלך שנת 2013 החברה קיבלה כ-21 מיליון דולר בגין דרישת התשלום, כנגד סילוק הדרישה בהסכמה עם מבטחי הלוויין. במסגרת התביעה שהוגשה, טוענת הממשלה כי בשל המתווה התפעולי שאומץ, היא זכאית לכספים שהתקבלו בגין התקלה במצבר של הלוויין עמוס 3. התביעה עומדת על סך של כ-71 מיליון שקל. החברה הגיבה כי התביעה משוללת כל יסוד.

בזק – איך הרכישה של YES משפיעה על הדוחות?

מידרוג לא חוששת מרכישת YES ע";י בזק: אישרו דירוג Aa2 באופק יציב

מיזוג הוט ופרטנר – הצרכנים ייצאו קירחים מכאן ומכאן