חדשות    

רשתות השיווק מדשדשות במכירות: עלייה שולית לעומת 2018

המכירות של רשתות השיווק עלו במהלך 2019 ב-0.5% בלבד – קצב עלייה נמוך לעומת 2018 של 2.6%; כך עולה מנתונים  שפרסמה הלמ"ס. בפילוח של רשתות המזון בלבד נרשמה עלייה במכירות של 0.3%, לעומת עלייה של 3% בשנת 2018.

נרשם גידול של 4.4% בהיקף המכירות בסעיף שונות, הכולל מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה; לעומת זאת, ברשתות הטקסטיל וההלבשה נרשמה ירידה של 1.2% וברשתות המשווקות מוצרים בני קיימה נרשמה ירידה של 4.2%.

בבחינת שלושת החודשים – נובמבר 2019 עד ינואר 2020 – סך כל מכירות רשתות השיווק טיפס ב-2.6% בחישוב שנתי, קצב עלייה נמוך מזה שנרשם בשלושת החודשים שקדמו להם (אוגוסט-אוקטובר) ועמד 3.2%. במכירות רשתות המזון נרשמה בתקופה זו עלייה של חצי אחוז (כולל ממכירת חומרי ניקוי), לעומת עליה של 2% בחודשים אוגוסט עד אוקטובר 2019. בשני החודשים האחרונים של שנת 2019 חלה ירידה של 1.3% במכירות רשתות השיווק,

נתוני הלמ"ס, באשר למכירות ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ו"שונות" – מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה. כמו כן, נתוני מכירות הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כוללות את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים.

למרות הצמיחה ברווחיות, המניות עולות ועולות, מה שמרמז לנו על הערכת יתר.

ירידה במכירות של רשתות השיווק בסוף 2019