חדשות    

ירידה במכירות של רשתות השיווק בסוף 2019

pixabay

בסוף 2019  חלה ירידה של 1.3%  בסך כל מכירות  רשתות השיווק

באוקטובר-דצמבר 2019  חלה ירידה של 1.3% בסך כל מכירות רשתות השיווק, לעומת עלייה של 2.5% (במחירים קבועים) בשלושת החודשים יולי-ספטמבר 2019. כך עולה מדו"ח של הלמ"ס.

עוד חלה יציבות (במחירים קבועים) במכירות של רשתות המזון, לאחר עלייה של 2.5% (במחירים קבועים) בחודשים יולי-ספטמבר 2019. לעומת זאת, בכל השנה גדל סך המכירות של רשתות השיווק במחירים קבועים  ב-0.5%, בהשוואה ל-2018; זאת בהמשך לעלייה של 2.6% בשנת 2018. ברשתות המזון בלבד חל  גידול מועט של 0.3 ביחס לשנה שעברה.

נתוני המכירות ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימא, כלי בית ו"שונות" – מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה. מכירות הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כוללות את המכירות גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים.

השינויים בערך המכירות ברשתות  אינם משקפים בהכרח את השינויים בערך המכירות של מוצרי צריכה בכלל. המחקר לא מתייחס להרבה שינויים כמו פתיחת סניפים חדשים, רכישה של חנויות קיימות וסגירת סניפים.

הנתונים  הם ראשוניים ומבוססים על מידע מהרשתות המובילות. בחודש הבא יפורסמו נתונים עדכניים של כל הרשתות הנחקרות.

הנתונים, הנאספים מדי חודש מרשתות השיווק על ידי סוקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משמשים כאינדיקטור לצריכה הפרטית. נתונים אלה מקדימים בחודש את הנתונים של מכירות המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ, המשמשים גם הם כאינדיקטור נוסף.

עלייה של 3.2% במכירות רשתות השיווק

ירידה מתמשכת במכירות רשתות השיווק ברבעון האחרון

ירידה של 1.9% בפדיון רשתות השיווק במאי-יולי; ירידה של 3.3% ברשתות המזון