חדשות    

כביש נוסף לחריש עד 2023

משרד השיכון הקצה להקמת כביש גישה לחריש מאה מיליון שקל כדי לעודד את הביקוש לעיר

  מאה יליון שקל יקצה  משרד השיכון לסלילת כביש כניסה ויציאה מחריש, העיר שנבנית בימים אלה. העיר סובלת מעיכוב במכירה של דירות בעיר, שאליה צפויים להגיע עשרות אלפי תושבים בשנים הקרובות. את הסיבה לעיכוב מוצאים בהעדר מספיק גישה לעיר.את חריש מחבר כיום למערכת הכבישים הארצית רק כביש אחד, בצפון העיר. . עם זאת, יש רק כניסה אחת ויציאה אחת, בעלת שני נתיבים לכל כיוון, וזה עלול להוביל לפקקים עצומים

 משרד השיכון מצדו מעוניין לחבר את העיר לכביש שש. אלא שבחברת חוצה ישראל מתנגדים לחיבור שכזה, ועד עתה לא נמצאה הנוסחה שתקיים אותו. הפתרון שמצאו הוא הכביש החדש שצפפוי לחבר את שכונותיה הדרום־מערביות של העיר לכביש 574.

הכביש צפוי לקום, באורך של כ-2.5 קילומטר ועם ארבעה נתיבים (שניים בכל כיוון), לחלוף מעל כביש 6 באמצעות מפלס, הכביש החדש מצוי כיום בהליכי תכנון שמוערך כי יסתיימו בשנה הבאה. מכרז ההקמה לכביש החדש צפוי על פי ההערכות להתפרסם בסוף 2020 ופתיחתו,לפי התוכניות- תהיה ב-2023.

העלות 300 מיליון שקל 

העלות הכוללת של הקמת הכביש מוערכת במשרד השיכון ב-250-300 מיליון שקל. את יתרת התקציב אמור לממן משרד התחבורה.בדרך כלל מוטל כל המימון של הקמת כבישים בין-עירוניים על משרד התחבורה. ואולם במקרה זה החליט משרד השיכון לתרום לעניין 100 מיליון שקל. מקור התקציב הוא עודפים מכספי פיתוח ששילמו קבלנים שרכשו קרקעות לבנייה בעיר.

הסיבה להשתתפות משרד השיכון במימון הפעם היא רצונו לזרז את הקמת הכביש, הנדרשת בדחיפות להצדקת העיר.לי כבישי הגישה  נפגע הביקוש לדירות בעיר.

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון בני דרייפוס אמר כי בכוונת המשרד לתקצב בעתיד גם חיבור של העיר לתחנת רכבת שתיבנה במרחק שלכמה קילומטרים מהעיר, על תוואי מסילת מנשה, ובמידת הצורך, אף לממן הפעלת שאטלים לתחנה. אולם אין כיום לוחות זמנים להשלמת המסילה והתחנה. לדברי דרייפוס, "המשרד מוביל פתרונות נוספים כדי לחבר את חריש למקומות תעסוקה ופנאי, זאת לצד עידוד מרכזי תעסוקה לעבור לעיר״.

שכונת הפרחים חריש – 250 דירות ריקות להשכרה

למה חריש לא מתחברת לכביש 6?

סלקום תהפוך את חריש ל;עיר חכמה; תניח בעיר כ-20 קמ של סיבים אופטיים