כיכר אתרים – יהיו גורדי שחקים?
חדשות    

כיכר אתרים – יהיו גורדי שחקים?

היזמית בכיכר אתרים הגישה התנגדות להחלטה שלא לאפשר לה לבנות גודרי שחקים בני 40 קומות

עיכובים בתוכנית הבנייה בכיכר אתרים בתל אביב: יזמית התוכנית, חברת JTLV הגישה ערר נגד החלטת הוועדה לשמירת הסביבה החופית (ולחוף) , שלא לאפשר לה להקים גורדי שחקים של 40 קומות. בתגובה הגישה עמותת "לא למגדלים בכיכר אתרים" התנגדות לערר.

הוועדה קיבלה את ההחלטה בבהתאם להוראת בית המשפט המחוזי מאפריל אשתקד, לפיה התוכנית תחזור לדיון בוועדה לשמירהעל סביבה חופית.  הטענה הייתה כי התוכנית הופקדה להתנגדויות במתכונת שמתירה בינוי בגובה של עד 25 קומות במתחם הכיכר, תוך איסור מפורש לבנייה למגורים אלא רק למלונאות,עם זאת בסופו של דבר אושרה כשהיא מאפשרת בנייה של עד 40 קומות הכוללות מגורים, בלי אישור הוועדה.

בהחלטה של הוועדה נקבע כי התכנון במתחם יישאר בגובה של 25 קומות. חברת JTLV הגישה ערר למועצה הארצית לתכנון ובנייה, בהסכמת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של העירייה, ובו החברה ביקשה לא לבטל את התוכנית לבניית גורדי שחקים, בטענה לחוסר סבירות.

עמותת "לא למגדלים בכיכר אתרים" מבקשת לא לקבל את הערעור וקוראת להחזיר את הסמכות לולחוף, הוועדה לשימור החופים. על העירייה אמרה העמותה: "העותרים חותרים להקמתו של פרויקט נדל"ני גרנדיוזי ועצום, אשר מהווה הפקעה של הסביבה החופית לטובת מלתעותיהם של כרישי נדל"ן פרטיים, כשלנגד עיניהם ניצב שיקול של רווח כספי גרידא. לא ניתן שלא לתמוה, שראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, חרט על דגלו קידום תוכנית העותרים והוצאתה מהכוח אל הפועל".

עיריית תל אביב מסרה בתגובה: "קידום תוכנית כיכר אתרים נעשה כחלק מהחזון העירוני ליצירת רצף טיילות לאורך קו החוף, פתיחת המבט אל הים ושיפור

המציאות רבת השנים בכיכר. ההליך התכנוני נעשה בשקיפות מלאה, בראייה רחבה של כלל צורכי הציבור. התהליך מלווה בשיתוף הציבור ואינו שונה מקידום תוכניות אחרות הדומות לה".

היזמים מאוכזבים – בכיכר אתרים לא ייבנו מגדלי בני 40 קומות

אודי כרמלי מונה למהנדס העיר תל-אביב יפו