חדשות    

כלי הרכב נעלמים: 50% פחות נפח בתנועה, ביטול קווים ופחות תנועה ברכבות

צילום: https://7boom.net/הסוף-לפקק-ביוקנעם-בהחלט-מקטע-כביש-6-הצפ/

ההנחיות שהוטלו אלמול, לסגירת הגנים ועידוד עבודה מהבית וסגירת מקומות לא חיוניים, השפיעו גם על הכבישים ועל התחבורה הציבוריץ. בחברת נתיבי ישראל ניטרו את העומס בכבישים הראשיים ברחבי המדינה והסיקו שחלה ירידה של לפחות 50% בנפח התנועה בכבישים.

כך  לא נרשמו פקקי התנועה הרגילים בכלל הצמתים, וההערכות הן שהתפוסה על הכביש תלך ותפחת לאורך השבוע. גם ברכבת ישראל מדווחים על נוכחות מועטה בקרונות, ופרט לחיילים שחוזרים לבסיסים מספר הנוסעים הוא נמוך מאוד. רכבת ישראל מסיעה ביממה בין 250 ל-300 אלף איש, כאשר ימי ראשון וחמישי הם העמוסים ביותר, בעיקר בשל חזרתם של חיילים לבסיס.

דילול מספר הנוסעים מקל על החברה לנהל את לו"ז הנסיעות שלה, במיוחד כש-11% ממצבת הפקחים שלה (מנהלי הנסיעה) מושבתים בבידוד בשל נוסעת שהתגלתה כחולה בנגיף הקורונה. חברות האוטובוסים מדווחות אף הן על ירידה במספר הנוסעים, כאשר קווי ההסעות כבר הושבתו בשל הקפאת הלימודים ברחבי הארץ.

אתמול קרא משרד התחבורה לציבור להימנע מנסיעות לא חיוניות בתחבורה ציבורית. כמו כן, מיום ג' – יופסק התשלום במזומן. עם זאת, למרות הצעדים החדשים שעליהם הכריזה הממשלה – לפי שעה בתחבורה הציבורית לא חלה ההגבלה על ההתקהלות לעד 10 בני אדם או שמירת המרחק של שני מטרים.

עוד נמסר כי התחבורה הציבורית ממשיכה לפעול כסדרה, אולם בעקבות ההחלטה על סגירת מוסדות החינוך, ומקומות הבילוי – הופסקו קווי התלמידים והאקדמיה. שירות קווי לילה הופסק, והופסקה פעילות קווי תחבורה ציבורית אל מקומות הבילוי.בפעילות כלל הקווים ניתן להתעדכן בטלפון ב*8787 וביישומונים השונים.

הנחיות משרד התחבורה לאוטובוסים על רקע הקורונה

תוכנית המתאר לתחבורה יבשתית יוצאת לפועל

לא רק בסין: משרד התחבורה הוציא קול קורא למערכות מעקב אחר נהגים