אחזקת דירה    

כל כמה זמן הישראלים משפצים, כמה צריך

מעודכן ל-06/2019

פעם הישראלים היו אלופים בשפצת, שיפצו כל שנה. בשנים האחרונות הישראלים משפצים פחות.  מסקרים שנעשו בשנים האחרונות נמצא כי  רק חמישית שיפצו את ביתם בשנתיים האחרונות ומדובר בירידה עקבית משנה לשנה. עם זאת,להבדיל מהעבר הרבה כבר לא משאירים את תוכנית השיפוץ לעצמם ומתייעצים עם אדריכלים, מעצבי פנים ועוד (להרחבה: אדריכל ומעצב פנים – מי בכלל צריך את זה?)

שיפוצים עונתיים בסך 10,000 שקל הם שיפוצים תכופים יותר, אלו כוללים תיקונים קטנים כמו צבע ומתרחשים לעתים תכופות יותר. בסך הכול מדובר ב-280 אלף משקי בית שעושים שיפוץ בשנה, מדובר ב-10% בלבד מכלל משקי הבית. השיפוצים הנפוצים יותר הם של אמבטיה והמטבח, אחר כך החדרים ולבסוף הסלון והמרפסת. עלות השיפוץ הממוצעת היא 50,000 שקל.

אבל יש לציין ששיפוצים לרוב לא מתרחשים בפרק זמן מסוים אלא בעקבות אירועים, כמו כניסה לדירה יד שנייה, שינויים במשפחה: נכנסות נפשות חדשות, ילדים עוזבים, ילדים גדלים. שיפוץ נפוץ הוא למשל שיפוץ אמבטיה כך שיתאים לילדים.  כשהילדים עוזבים הרבה בוחרים לשבור את הקירות כדי להשיג חדרים גדולים יותר.

הסיבה שפחות ופחות משפצים מלבד חוסר הכוח לשינויים ובלגן היא חוסר אמון במשפצים. כדאי לציין בהקשר זה שבשנים האחרונות חלה רגולציה בתחום ומשרד השיכון מעניק לקבלני שיפוצים רישיון ויש יותר פיקוח והסדרה על התחום.

כמה זמן שיפוץ לוקח? זה תלוי בשיפוץ, כמה יש לכם תוכנית מסודרת, כמה חשבתם על כל הפרטים ועוד. שיפוץ קטן בבית: תכנון כ-3 שבועות, ביצוע 2-3 שבועות (ואז לרוב יש להמתין לשאר הרהיטים שיגיעו)
שיפוץ בינוני: תכנון כחודש וחצי – חודשיים. ביצוע בין חודש עד חודשים
שיפוץ גדול: התכנון והתכניות כ3-6 חודשים, הביצוע 3-6 חודשים.

בכל מקרה אם בוחרים לשפץ כדאי לשים לב לכמה דברים, תכנון קפדני הכולל את כל הפרטים. כדאי לכם גם להתייעץ עם אנשי מקצוע. אנשי מקצוע בוחרים אחרי שרואים עבודות קודמות, מקבלים המלצות, מבררים הסמכות ומשווים מחירים. לתקציב כדאי להוסיף עוד 20% עבור שינויים לא צפויים. ובכל מקרה, כדאי לבחור בחומרים טובים, גם מעט יקרים יותר כדי שיחזיקו יותר זמן ויעלו פחות. מי שרוצה לדעת עוד על שיפוץ יכול לקרוא כאן: שיפוץ הדירה – לא להיבהל, זה בסוף משתלם!

קראו עוד:

אושר לקריאה שניה ושלישית – קבלני שיפוצים יתנו אחריות על העבודה

ענף השיפוצים – תמונת מצב