שוק ההון    

כמה מרוויחה בורסה ביומה הראשון? 520% זינוק ביום המסחר של נאסד"ק הסינית

 סטאר מרקט, הבורסה הסינית הראשונה למניות טכנולוגיות, רשמה זינוק של בין 120% ל-520% בכל המניות

המניות בבורסה הטכנולוגית החדשה של סין, שזכתה לכינוי הנאסד"ק הסינית,  זינקו  בשיעורים של בין 120% ל-520% ביום הפעילות הראשון. הבורסה, הפועלת תחת השם STAR market, מיועדת לחברות טכנולוגיות, ביוטק ואינטרנט, לפי הדגם של בורסת נאסד"ק שבניו יורק.

25 חברות פועלות בבורסה , בין היתר בתחומים תכנות, מיקרו שבבים וביוטק. למרות הנסיקה הראשונית  הצפויה, בימי הפעילות הראשונים צפויה תנודתיות חריפה במדד של STAR market, ולפי הערכות יידרשו כמה חודשים לגלות את ערכה הריאלי.

בנוסף בחמשת  ימי המסחר הראשונים אין מגבלה על התנועות של המניה  לכן כל 25 המניות זינקו היום במעל לכ 100% – 6 מהן במעל 200%, חברות השבבים אנג'י (Anji) ומונטאז' (Montage) הובילו את המניות בבורסה החדשה עם קפיצות של -520% ו-285% בהתאמה.

נוסף ל-25 החברות הקיימות יותר מ-140 חברות טכנולוגיה הגישו מועמדות להיסחר בבורסה החדשה,ומטרתן לגייס בסך הכל 16 מיליארד דולר, כך לפי דיווח של הפייננשל טיימס. לעומת הנפקות ציבוריות ראשוניות בבורסה המרכזית והוותיקה של שנגחאי. שם גייסו יותר מעשרה מיליארד דולר בשנה שעברה, בעוד שאלה שיצאו לפועל בבורסה של שנזן גייסו 7.4 מיליארד דולר.

סטאר מרקט נועדה להקל על חברות הזנק טכנולוגיות לגייס כספים במדינה ולהבטיח כי  הכוכבים הסיניים הבאים, כמו עליבאבא,יישארו בסין – ולא יחפשו רווחים בניו יורק או בבורסות בינ"ל אחרות;  לכך יש להוסיף את החרם על חברות סינות, ובראשון וואווי, בניצוחו של הנשיא דונלד טראמפ, כאשר חברות כמו גוגל הכריזו שלא ישתפו איתה יותר פעולה. חברות אחרות כמו שיאומי וטנסט מעדיפות להיסחר בהונג קונג. האם אלו יצטרפו גם לנאסד"ק הסינית?

הנאסד"ק הסיני – בסין פותחים בורסה חדשה

פייסבוק מתרסקת; הנאסד"ק בעקבותיה