מדריכי כרטיסי אשראי    

כרטיס אמריקן אקספרס – בוגרי הפקולטה לניהול ע"ש רקאנטי

במסגרת הניסיון שלנו להביא לכם מידע על רוב כרטיסי האשראי המסופקים כיום, אנחנו מגיעים גם לכרטיסים שקהל היעד שלהם נחשב למצומצם באופן יחסי (ולפעמים גם מצומצם מאד). הכרטיס הבא מבית אמריקן אקספרס עונה על ההגדרה הזו. הוא מיועד לבוגרי הפקולטה לניהול על שם רקאנטי של אוניברסיטת תל אביב, ארגון שמגדיר את עצמו כ"אליטה העסקית של מדינת ישראל". באתר האינטרנט של אוניברסיטת תל אביב מדברים על יותר מ-21,000 בוגרים.

מבחינה מעשית כרטיס אמריקן אקספרס לבוגרי פקולטה לניהול על שם רקאנטי הוא כרטיס אמריקן אקספרס Businss זהב, עם מספר התאמות לאוכלוסיית היעד. על גבי הכרטיס מתנוסס הלוגו של ארגון הבוגרים, שמצידם מקבלים פטור מדמי כרטיס למשך שלוש השנים הראשונות שלאחר הנפקת הכרטיס בלי קשר להיקף השימוש בכרטיס.

ההטבות הניתנות בישראל ומחוצה לה

כמיטב המסורת של כרטיסי מועדונים, גם במקרה של כרטיס אמריקן אקספרס לבוגרי הפקולטה לניהול ניתנות לא מעט הטבות. יש לציין שרוב ההטבות הן כאלה שמספקת אמריקן אקספרס לרבים מלקוחותיה, ולא מצאנו מהסקירה של הכרטיס באתר החברה יותר מדי הטבות שמיועדות בעיקר לצרכים של בוגרי הפקולטה לניהול.

אז מה יש כאן? זה מתחיל עם האפשרויות להזמין כרטיסי כניסה לאטרקציות ולמופעים במחירים מוזלים (כולל כמובן מבצעי 1+1 לסרטים בקולנוע) ולקבל הנחות קבועות בגובה מספר אחוזים במעמד השימוש בכרטיס בבתי עסק. במסגרת תכנית Membership Rewards ניתן לצבור נקודות דרך רכישות או הזמנת שירותים אצל שותפים בינלאומיים (בתי מלון, חברות תעופה, חברות השכרת רכב ועוד) ולהמיר אותן להטבות.

רבים מבוגרי הפקולטה לניהול טסים במסגרת עבודתם לחו"ל בתדירות גבוהה יחסית, כשהמבחינה הזו כרטיסי אמריקן אקספרס כמכלול מספקים מענה די ראוי לדעתנו. בדומה לרוב כרטיסי האשראי גם כאן ניתן להזמין ביטוח נסיעות לחו"ל ללא תשלום, בכפוף להפעלה שלו לפני הנסיעה. הביטוח הזה לא נוטה להיות מקיף יותר מדי – הוא למשל לא כולל כיסויים לפעילויות בדרגת סיכון גבוהה או כיסויים המותאמים לאנשי עסקים – אבל למי שמחפש ביטוח בסיסי זה לנסיעה קצרה יחסית זה יכול להתאים.

הנוסעים לחו"ל יכולים לבקש שהחיוב שלהם על עסקאות מט"ח ייעשה פעם אחת בחודש, ולא מספר ימים לאחר ביצוע העסקה כמו במצב הרגיל. דחיית החיוב אינה כרוכה בריבית או בהצמדה, אבל צריך לזכור שיש כאן בכל מקרה עמלת המטרת מט"ח שעשויה להיות גבוהה (בעיקרון אנחנו ממליצים כמה שפחות להשתמש בכרטיס האשראי בחו"ל). לפני הטיסה יכולים בעלי הכרטיס להיכנס ללא תשלום לטרקלין דן בטרמינל 3 בנתב"ג, אם כי עליהם להוריד קודם לכן קוד קופון.

הנוסעים לחו"ל יכולים להיעזר בשירותי הקונסיירז' של אמריקן אקספרס, Global Assist, בין היתר להזמנה של כרטיסים, השכרות רכב, המלצות על בילויים וכן הלאה. שירות אחר המוצע הוא שירות VIP בשם Gold Travel Service, במסגרתו מקבלים בעלי הכרטיס (וכרטיסים נוספים של אמריקן אקספרס) הנחות והטבות נוספות.

עוד כל כרטיס אמריקן אקספרס Businss לבוגרי הפקולטה לניהול על שם רקאנטי תמצאו כאן.