מדריכי כרטיסי אשראי    

כרטיס מאסטרקארד מקומי – Cal

כרטיס מאסטרקארד מקומי של חברת Cal הוא אחת הגרסאות הבסיסיות יותר של כרטיס אשראי, שמעצם ההגדרה שלו ניתן להשתמש בו לביצוע עסקאות ומשיכת כספים בגבולות ישראל בלבד. כדי להשתמש בכרטיס נדרש לשלם דמי כרטיס בגובה של 14.90 ש"ח לחודש, עם אפשרות לקבלת הנחות או פטורים. העיקרון כאן הוא שעל פי היקף השימוש בכרטיס בחודש מוגדר ניתן לקבל את ההנחה בחודש שלאחריו, כאשר מחזור של 1,750 ש"ח בכרטיס יביא לכך שדמי הכרטיס בחודש הבא יהיו מוזלים (9.9 ש"ח, נכון לעכשיו), בעוד מחזור של 5,000 ש"ח יספק פטור מלא. ניתן לקבל לעיתים פטור מדמי הכרטיס, באופן קבוע או זמני, בהתאם למאפייני הלקוח ולקבוצת ההשתייכות שלו (למשל המסלול הספציפי בבנק דרכו הוזמן הכרטיס).

כרטיס מאסטרקארד מקומי מציע מסגרת אשראי נפרדת מזו של הבנק, וקבלת תוכניות אשראי שונות על פי צרכי הלקוח והמצב בחשבון הבנק שלו. הכרטיס מאפשר תשלום של הוראות קבע באמצעותו. הלקוח יכול לבחור אחד מבין ארבעה מועדי חיוב חודשיים של הכרטיס: ה-2 לחודש, ה-10 לחודש, ה-15 לחודש וה-23 לחודש. את המועדים האלה ניתן לשנות מדי רבעון.

עלויות נוספות של כרטיס מאסטרקארד מקומי הן בהתאם למחירון של חברת כאל. על פיו , בין השאר, נדרש תשלום של 30 ש"ח על טיפול בהכחשה לא מוצדקת של עסקה, פירעון מוקדם או מיידי של עסקאות וכן הנפקה רגילה של כרטיס חלופי (על הנפקה מיידית נדרש לשלם 40 ש"ח).

הכרטיס אינו מספק מעצם המהות שלו יותר מדי הטבות, אותן ניתן לקבל במסגרת השתייכויות למועדונים שונים, או בהתאם למאפייני הלקוח. כן ניתן לקבל באמצעותו הנחות קבועות במעמד החיוב באלפי בתי עסק בישראל (לרוב בגובה של כ-3-10%).

מכל אלה נובע שמדובר בכרטיס יחסית סטנדרטי, שמתאים בעיקר למי שמעוניין לבצע עסקאות בארץ, ולא ממש הרבה יותר מכך. לבדיל מכרטיסים אחרים הוא גם לא מספק הטבות בעת נסיעה לחו"ל, למשל ביטוח נסיעות ללא תשלום שהוא מובנה בחלק ניכר מהכרטיסים המסופקים כיום בישראל.

מידע נוסף על כרטיס מאסטרקארד מקומי של כאל תמצאו כאן.

למדריכים קשורים:

הלוואות דרך חברות כרטיס האשראי – כדאי? לא בטוח

לבטל כרטיסי אשראי מיותרים – זה עולה לכם הרבה כסף

כרטיס האשראי נגנב או אבד – הנה הפעולות שצריך לעשות 

כרטיסי אשראי נטענים – כל מה שצריך לדעת