שוק ההון    

לאומי על בזק – יש עוד לאן לרדת

גיל דטנר מלאומי שוקי הון מפרסם דוח אנליזה שלילי על בזק. להערכתו מניית החברה תמשיך לרדת – מחיר היעד שלו 3.9 שקל למניה נמוך ממחיר המניה בשוק – 4.2 שקל.

"בזק היום מצוידת בהנהלה חדשה אך מנוסה, וגם בתכנית אסטרטגית חדשה. אולם, הבעיה העיקרית של החברה אינה חדשה – סביבה רגולטורית. רגולציה שלא מאפשרת לבזק לשווק חבילות בנדל בדיסקאונט, על מנת להתמודד עם התחרות החדשה והקשה מחברות הסלולר. רגולציה שלא מספקת לחברה את התנאים הכדאיים לקדם את תשתית הסיבים שלה, בזמן שפרטנר וסלקום פועלות במרץ ליצור תשתית סיבים משלהן (לפחות בחלק מהמדינה)" אומר דטנר וממשיך – "רגולציה שלא מאפשרת לה לנצל נכס מס של מעל מיליארד שקל.

"איננו צופים לשינוי ברוח הרגולטורית בזמן הקרוב, נוכח העובדה שאנו נכנסים לתקופת בחירות, והנושא של בזק עדיין נפיץ בפוליטיקה המקומית. בינתיים, ההרעה בסביבה התחרותית נותנת את אותותיה, כאשר שלושת חברות הבנות יצרו ברבעון תזרים מזומנים חופשי של 45 מיליון בלבד, וזה בהשוואה לתזרים של 222 מיליון ברבעון המקביל. גם במגזר הקווי, שמרכז את חוב רווחי החברה, מרגישים את הניצנים הראשונים של התחרות. המענה העיקרי של הקבוצה בטווח הקצר יהיה בצד ההוצאות. במגזר הקווי זה יתאפשר בשל מכסה לא מנוצל בתכנית לפרישה מרצון. בחברות הבנות החברה תידרש להגיע להסכמים עם הוועדים של כל חברה.

"לא ידוע עדיין מה פוטנציאל החיסכון בחברות הבנות, אולם אנו כן כוללים מרכיב משמעותי של התייעלות במודל שלנו. כמובן שבטווח הקרוב, ההתייעלות תבוא לידי ביטוי בעיקר בהפרשות גדולות.

"מגזר קווי –  התוצאות של המגזר הין יחסית יציבות, עם שחיקה קלה של 1.7% במכירות ו-1.5% ב-EBITDA המתואמת. מה שבלט היה הבלימה בגיוסי מנויי אינטרנט. נראה כי מדובר בסימנים ראשונים לתחרות הגדלה מפרטנר והוט. בעתיד גם IBC תגדיל את התחרות לאחר השלמת העסקה. סביר להניח איפה כי פעילות האינטרנט תעבור להפסד מנויים ב-2019 .החברה במו"מ עם משרד התקשורת בניסיון לשפר את תנאי פרישת רשת הסיבים שלה, אך לא מסתמן התקדמות עד כה. במוקדם או מאוחר בזק תצטרך להתקדם עם הפרויקט על מנת להימנע מאובדן יתרון תחרותי.

"בזק צפויה בקרוב להגדיל את היקף פרישת העובדים. הצטברו לחברה 500 משרות להפריש שהיא טרם ניצלה. לפי התקשורת, החברה עתידי להפריש כ-250 עובדים בטווח הקרוב. פלאפון הציגה ירידה של כ-5% במכירות וירידה של 8.6% ב-EBITDA ,נוכח השחיקה במחירי הסלולר, במיוחד לאחר כניסת אקספון לשוק ברבעון השני, וירידה במכירות הציוד ברבעון. למרות זאת, אנו מעלים משמעותית את השווי של פלאפון, וזאת לאור סימנים מתגברים של עלייה במחירי הסלולר.

"בזק בינלאומי הציגה ירידה של 9.3% במכירות ו-6.8% ב-EBITDA .מתחילת השנה ה-EBITDA ירדה ב-13%. נוכח השחיקה הידועה בהכנסות מב"ל, בצירוף עם אובדן נתח שוק עקב מעבר של צרכנים לחבילות תקשורת.

"יס הציגה ירידה של 9.6%  במכירות ו-31.8% ב-EBITDA .מספר המנויים גדל באלפיים בהשוואה לרבעון הקודם, מה שנראה תוצאה של ירידת המחירים בתחילת השנה. ה-ARPU נשחק ב-%1.7 ,אך כלל גם מכירת תוכן, כך שהירידה המייצגת הייתה יותר גדולה. מתחילת השנה יס יצרה תזרים שלילי של 61 מיליון שקל.האתגרים של יס רבים, נוכח השינוי שמתרחש בשוק הטלוויזיה בעולם. אין ספק שבמסגרת איחוד הפעילויות עם חברות הבנות יס תוכל להתייעל במידה מסוימת, אך רוב ההוצאות בחברה הן עבור תוכן, שהיא לא תוכל לקצץ מבלי לסכן את נתח השוק שלה.

"בזק נסחרת לפי מכפיל EBITDA/EV של 5.5 ,וזה בהשוואה למכפיל ממוצא של כ-5.6 עבור חברות תקשורת באירופה. עם זאת, לקבוצת ההשוואה גידול של 7.2% ב-EBITDA ב-12 חודשים האחרונים, בזמן שבזק הציגה ירידה של 7% ,והחשיקה צפויה להימשך בטווח הקצר. לכן, נראה לנו שדיסקאונט מוצדק. מחיר יעד והמלצה. מחיר היעד לשנו עולה במעט, מ-3.8 ל-3.9 שקל  למניה. העלייה נובעת מעלייה בשווי של פלאפון מחד, וירידה בשווי של בזק (קווי) מאידך. אנו ממשיכים לתת ביטוי לנכס המס בקצב ניצול יותר נמוך, וגם להתייעלות עתידית, אף על פי שהאי ודאת פה משמעותית. לאחר הירידה במניה לאחרונה, מחיר היעד שלנו גוזר דיסקאונט של 5% .

"אני נשארים בהמלצת משקל חסר בשל הציפיה כי התחרות תמשיך להעיב על הסנטימנט בזמן הקצר".

בזק – ירידה של 27% ברווח הנקי ל-234 מיליון שקל; ההכנסות ירדו ב-5% ל-2.3 מיליארד שקל

בוקר טוב, בזק – לאן נעלם ההון? למה ירדו הרווחים?

תעריפי בזק יורדים – איפה הייתם עד היום?