חדשות    

לא רק חמאה, מחסור גם בקרמבו

צילום: ויקיפדיה
אם חשבתם שמחסור בחמאה זה נורא, מה זה חורף בלי קרמבו? מתברר שיש מחסור חמור במוצרי יוניליוור ובהם קרמבו לצד קורנפלקס וקינמונים. בניגוד לחמאה, הסיבה היא מיעוט ימי ייצור בחגים ושינוי אריזות לקראת רפורמת הסימונים ורגולציה שונה – המחייבת לסמן מוצרים לא בריאים, לציין רכיבים ודווח על שינויים בתכולת האריזה.

 

קיים חוסר רציני מאוד בקרמבו של גלידות שטראוס, השייכת ליוניליוור. החורף הגיע ויש המון נקודות מכירה ללא קרמבו בכלל. בכל שנה יש מחסור בתחילת העונה, אבל תחילת העונה הייתה בספטמבר וכבר נובמבר.

מעניין לציין כי אצל החברה המתחרה פלדמן, שמשווקת את מנבו, אין מחסור. ואלו התכוננו מבעוד מועד לעונת הקרמבואים.  אחת הסיבות למחסור היא כי החברה מתכננת להקטין את אריזותיהם, מהלך שיגרום להעלאת מחירי המוצרים בשיעור של עד 17%. יוניליוור תקטין את סדרת כריות מ-750 גרם ל-686 גרם, את קוקומן מ-500 גרם ל-375 גרם, את קינמונים מ-500 גרם ל-372 גרם, את מוצרי קליק מ-75 גרם ל-65 גרם ואת מוצרי המותג נשנושים ב-8% עד 17%. מוצרים חדשים כבר משווקים באריזות מוקטנות שנראות כמעט זהות לאריזות הקודמות.

לפי  רפורמת הסימונים של משרד הבריאות שתיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2020  החברות נדרשות לסמן באדום מוצרים עם תכולה גבוהה של שומן רווי, נתרן (מלח) וסוכר. נראה שיוניליוור העולמית פשוט לא נערכה לשינויים  המקומיים, בעוד חברות אחרות כן.
בענף הקמעונאות יש טענות למחסור מכוון כדי שהחברה לא תצטרך לעשות מבצעים ולחסל את המלאי..

מיוניליוור נמסר בתגובה: "יש שתי סיבות לחוסרים נקודתיים במספר מוצרים. הראשונה היא מיעוט ימי ייצור בחגים. הסיבה השנייה היא עיצוב מחדש של האריזות. בחודשים האחרונים אנחנו מעדכנים את אריזותיהם של מוצרים רבים, בין היתר בעקבות רפורמת הסימון של משרד הבריאות. זה מהלך רחב ומאוד מורכב לוגיסטית. אנו מאמינים שנצליח להדביק את החוסרים בשבועות הקרובים".

מהו מחסור

אקסלנס – הירידה בהתחלות הבנייה בשל המחירים הגבוהים ולא איתות על מחסור בהיצע

מהי תפוקה בכלכלה