שוק ההון    

ליברה צמצמה את ההפסדים ל-235 אלף שקל ומאיימת על הוותיקות

ליברה, חברת הביטוח הדיגיטלית, צמצמה את ההפסד מ-11 מיליון שקל ל-235 אלף שקל

ליברה, חברת הביטוח הדיגיטלי, שנכנסה לשוק הפתיעה בדוחות שלה למרות הוצאות כבדות.   החברה סיימה את הרבעון עם הפסד מזערי של 235 אלף שקל לעומת הפסד של 11 מיליון שקל בחודשי פעילותה ב־2018. החברה החלה לפעול במאי בשנה שעברה במסגרת הרצה ונכנסה לפעילות מלאה באוקטובר.ליברה  היא יוזמה של  הממונה לשעבר על שוק ההון דורית סלינגר, עבור הגדלת תחרות והקלה על כניסת שחקניות חדשות לענף.

הפרמיות שהורווחו ברבעון הסתכמו ב־7.5 מיליון שקל, עלייה של 125% לעומת הפרמיות שהורווחו ב־2018 (מתחילת הפעילות) בהיקף של 3.2 מיליון שקל. הפרמיות ברוטו שנגבו הסתכמו ב־22.5 מיליון שקל – עלייה של 60% לעומת הפרמיות שנגבו ב־2018.

הההפסד נובע מהוצאות קבועות והוצאות הקמה שעלו על ההכנסות וכללו, בין היתר, הוצאות הנהלה וכלליות, הוצאות שיווק גדולות מאוד והוצאות שכר, שהסתכמו ברבעון הראשון ב־6 מיליון שקל.

הפרמיות ברוטו בביטוח רכב מקיף הסתכמו ב־14 מיליון שקל לעומת 9 מיליון שקל שנגבו מתחילת הפעילות ב־2018, ובביטוח רכב חובה הפרמיות שנגבו ברבעון עמדו על 8.6 מיליון שקל לעומת 5.3 מיליון שקל.ברבעון הראשון של 2019 החלה ליברה לשווק פוליסות ביטוח דירה בהשקה שקטה ובקרוב תשיק ביטוח דירה.

הצמיחה של ליברה  יפה לחברה בראשית דרכה, ותוך שנה הצליחה לזעזע את חברות הביטוח הוותיקות. דו"חות הרבעון הראשון של חברות הביטוח הוותיקות כמו ביטוח ישיר ומנורה מבטחים חושפים את השחיקה בפרמיות בביטוחי הרכב, כשהחברות מסבירות זאת בתחרות ההולכת וצוברת תאוצה בענף המחייבת הורדת תעריפים. עם הרפורמה המתוכננת בביטוחי הרכב התחרות רק תגבר.

היקף הפרמיות בביטוח כללי (בעיקר רכב ודירות) הסתכמו ב־2018 ב־23 מיליארד שקל לעומת 22 מיליארד שקל ב־2017 ו־21.4 מיליארד שקל ב־2016. ענף הביטוח הכללי נחשב ריכוזי כשנכון ל־2018, 62% מההתחייבויות הביטוחיות נתונות בידי חמש קבוצות הביטוח הגדולות – כלל, הראל, מנורה, מגדל והפניקס – בדומה ל־2017.

למרות הפסדים, חברת הביטוח ליברה גייסה 4500 מבוטחים בשלושה חודשים

הרפורמה בביטוחי הרכב – שאלות ותשובות