חדשות    

למרות הסיוע הממשלתי חברת התעופה Flybe קורסת

למרות הסיוע שקיבלה לפני חודשיים מממשלת בריטניה, חברת התעופה Flybe קורסת ומפסיקה את פעילותה.

Flybe מבצעת בעיקר טיסות בתוך בריטניה וקשייה הפיננסים החלו לפני משבר הקורונה שמשליך על ענף התעופה בכל העולם. נתח השוק של Flybe בטיסות הפנים בבריטניה מגיע ל40%.

לפני כחודשיים העניקה לה ממשלת בריטניה סיוע בדמות הלוואה בהיקף של 100 מיליון ליש"ט. כעת מעדכנות רשויות התעופה בבריטניה כי החברה נכנסה להליך של חדלות פרעון והפסיקה את פעילותה, וכי לנוסעים מומלץ שלא להגיע לנמלי התעופה.

אומנם משבר הקורונה משפיע על ענף התעופה, אך חברות תעופה רבות ניזוקו כבר קודם ונסגרו על רקע התחרות בלואו קוסט ועליית מחירי הדלק.

החברה, שמעסיקה כ-2,000 עובדים, הטיסה בשנה שעברה כשמונה מיליון נוסעים. Flybe אומנם נפגעה גם ממשבר הקורונה אך הקשיים שאליהם נקלעה החלו הרבה לפני פרוץ הווירוס. הביקוש שיורד וצמצום הטיסות, מהלך שחברות תעופה נוקטות בו לאור המצב בעמים אלה, הכריעו את גורל החברה.

הסיועו הממשלתי הגיע פחות משנה לאחר שחברת התעופה קיבלה חבילת סיוע מקבוצת קונים בראשות חברת וירג'ין אטלנטיק של ריצ'רד ברנסון.

פלייבי הוקמה ב-1979, ומבצעת יותר ממחצית מטיסות הפנים בבריטניה מחוץ ללונדון. בשנה שעברה החליטה החברה להפסיק להפעיל טיסות מארבעה שדות תעופה בריטיים – קרדיף, דונקסטר, אקסטר ונוריץ', וזאת לאחר הפרעה משמעותית שנגרמה לטיסות באפריל. כעת מתברר כי לא הסיוע הממשלתי עזר ולא הסיוע מקבוצת הקונים ויש חשש לקריסת חברות נוספות.

בית המשפט פסק: חברת הנסיעות לא אחראית לרישום יתר שביצעה חברת התעופה

לאחר שערכה בדיקת הריון לנוסעת חברת התעופה התנצלה

בגלל כוויה מקפה: נוסעת תבעה פיצויים מחברת התעופה שבה טסה – וזכתה