חדשות    

מגדת עתידות מרמלה העלימה מס ואמרה: "זו מצווה"

מגדת עתידות מרמלה, שלא צפתה את הביקור של מס הכנסה, טענה: "אני מקבלת סכומים נמוכים ועושה את זה בשביל המצווה".

הביקורת נערכה ביום שישי האחרון, שבו ערכו מבקרי מס הכנסה ביקורת ניהול ספרים ברמלה ובסביבה, והתרכזו בערים רמלה ומודיעין. המבצע, שנוהל על-ידי עובדי משרד פקיד שומה רמלה, כלל 20 ביקורות, ומהן עלה כי בקרב 25% מבתי עסק שנבדקו לא נרשמו הכנסות כדין.

המידע שהתקבל במשרדי מס הכנסה הראה שבעבור פעילותה המגדת  גובה  אלפי שקלים מלקוחותיה ולמרות שהיא עוסקת בתחום כבר למעלה משנה, מעולם לא פתחה תיק במס הכנסה.

בנוסף  בחנות מחשבים במודיעין לא הוצאה קבלה בגין תשלום ששולם באשראי. בעל העסק טען: "אתמול היה פה עובד והוא לא יודע להוציא חשבוניות.  זו הפעם הראשונה שזה קורה". ביקורת שנעשתה באטליז ברמלה לא נרשמה בספרי העסק כנדרש, זאת בנוסף להכנסות שלא נרשמו ותועדו בתצפית שערכו המבקרים על האטליז. הקצב טען להגנתו: "היה לחץ של קונים ואחיין שלי שם את הכסף בקופה". תצפית נוספת שנעשתה על חנות לממכר מוצרי קוסמטיקה, העלתה שהתשלומים שמשלמים הלקוחות בחנות מועברים למגירה צדדית ולא נרשמים בקופה. בעלת החנות הסבירה ואמרה למבקרים: "הקופה הרושמת מקולקלת. אנחנו עסק חדש, נזמין טכנאי לתיקון הקופה".

פעילות ביקורת זו נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסיםכנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור  ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

יועץ מס מראשון לציון חשוד בהעלמת מס וניהול ספרים כוזבים

רופא נשים מבית החולים הדסה עין כרם חשוד בהעלמת מס

רופאה מואשמת בהעלמת מס בשווי חצי מיליון שקל