חדשות    

מדד אמון הצרכנים עלה ביוני ל-(18%-) לעומת (22%-) בחודש מאי

הלמ"ס: מדד אמון הצרכנים ביוני עלה ל-18%-, לאחר שבמאי הוא ירד לערך של 22%-; ערך המדד ביוני בקרב האוכלוסייה הערבית, עלה ל-25%- והצביע על שיפור בציפיות לעומת המדד בחודש מאי (38%-)

הלמ"ס מדווחת כי מדד אמון הצרכנים עלה בחודש יוני ל-18%- לאחר שבמאי הוא ירד לערך של 22%-. מדד אמון הצרכנים היחסי עלה ל-102% (ממוצע 3/2011 עד 2/2012=100).

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מדווחת כי ערך המדד ביוני בקרב האוכלוסייה הערבית, עלה ל-25%- והצביע על שיפור בציפיות לעומת המדד בחודש מאי (38%-). במדינות הסקנדינביות: דנמרק, פינלנד ושוודיה נצפתה רמה גבוהה יחסית של אופטימיות (19%, 12% ו-11%, בהתאמה). ערך מדד אמון הצרכנים היחסי ביוני עלה ל-102%, לאחר שבמאי הוא ירד ל-88%.

כאמור, מדד אמון הצרכנים עלה בחודש יוני ל-18%- והצביע שוב על מגמת שיפור בציפיות הצרכנים. כזכור, בחודש מאי ירד מדד אמון הצרכנים ל-22%-, בעיקר בעקבות ההחמרה בציפיות לגבי השינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה. ביוני עומד מאזן הציפיות לגבי המצב הכלכלי במדינה על 15%-.

אמון הצרכנים ביוני 2015, לפי קבוצות אוכלוסייה, מצב תעסוקה ורמת השכלה:
ערך המדד ביוני בקרב האוכלוסייה הערבית, עלה ל-25%- והצביע על שיפור בציפיות לעומת החודש הקודם, שבו ירד ערך המדד אצלם ל-38%- (באפריל עמד על 24%-). בקרב האוכלוסייה היהודית ערך המדד עומד על 16%-. בקרב המועסקים עלה ערך המדד ל-15%- והצביע על שיפור בציפיות, הן לעומת חודש מאי שבו ירד ערך המדד אצלם ל-23%- (מ-12%- באפריל), והן לעומת אלו שאינם מועסקים שאצלם עומד ערך המדד ביוני על 23%-. ערך המדד בקרב חסרי תעודת בגרות עומד על 22%-, ומצביע על פסימיות רבה יותר לעומת בעלי תעודה אקדמית שאצלם עומד ערך המדד על 12%-. בקרב בעלי תעודת בגרות או תעודה על-תיכונית, עומד ערך המדד על 20%-.

השוואה בין-לאומית של מדד אמון הצרכנים:
השוואה בין-לאומית של מדד אמון הצרכנים מלמדת על כך שבמדינות הסקנדינביות: דנמרק, פינלנד ושוודיה נצפתה רמה גבוהה יחסית של אופטימיות – ערך המדד בהן חיובי ונע בטווח של 19%-11%. בחודשים האחרונים, מתקבל מדד חיובי גם במדינות נוספות: הממלכה המאוחדת, הולנד, גרמניה צ'כיה ולוקסמבורג. נראה כי רוב מדינות ה-OECD הנבחרות, עדיין מקבלות ערך שלילי במדד אמון הצרכנים, למרות שבחלקן חל שיפור. בסלובניה ניכר שיפור משמעותי בין שתי התקופות – 6%- ביוני 2015, לעומת 22%- ביוני 2014.

בישראל, נראה שיפור בערך המדד בין שתי התקופות – 18%- ביוני 2015, לעומת 24%- ביוני אשתקד. עם זאת, ערך המדד עדיין נמוך ביחס לרוב מדינות ה-OECD. ביוון, שנמצאת תקופה ממושכת במשבר כלכלי עמוק, ערך המדד דומה בשתי התקופות – 47%- ביוני 2015 ו-48%- ביוני 2014.