מובייל וגאדג'טים    

מהיום: אפליקציית אפל פיי מתחילה לפעול בישראל

מעודכן ל-05/2021

שירות התשלומים של ענקית הטכנולוגיה אפל הושק הבוקר בישראל ■ השירות כבר פועל בהצלחה ב-55 מדינות בעולם

שירות התשלומים הנייד של אפל,  "אפל פיי" (Apple Pay), הושק היום (ד') רשמית בישראל. השירות זמין החל מהבוקר במכשירי אפל – אייפונים, אייפדים ושעוני אפל ווטש. ניתן לבצע בעזרת שירות זה תשלומים בחנויות פיזיות וגם באפליקציות.

אפל מעוניינת להרחיב את השירות – הפועל בהצלחה ב־55 מדינות עד כה – גם לאתרי האונליין הישראליים. שירות אפל פיי תומך בכרטיסי ויזה, מאסטרקארד ואמריקן אקספרס, ויהיה זמין ללקוחות שלוש חברות כרטיסי האשראי (ישראכרט, מקס וכאל), ולבעלי כרטיסים בנקאיים של הפועלים, לאומי, דיסקונט, מזרחי טפחות, הבינלאומי ומסד.

שאר הבנקים (אגוד, יהב, הבנק הדיגיטלי ובנק הדואר) נמצאים במגעים עם חברת אפל, במטרה להצטרף לשירות בשנה הקרובה.

כיצד פועל אפל פיי?

אפל פיי שהוצג כבר ב-2014 ומגיע לישראל רק עכשיו, מאפשר לבעלי האייפון להתחיל לשלם בקופות באמצעות המכשיר הנייד שלהם, ללא צורך בהקשת קוד סודי, ובלי שיצטרכו אפילו להציג את האשראי שלהם בחנות. כל מה שצריך זה לקרב את האייפון או השעון למסופון הסליקה בעת התשלום, וזהו.

איך מצטרפים?

ההצטרפות (הפשוטה) היא בעזרת אפליקציית Wallet, שכבר אמורה להיות מותקנת על האייפון (ואם לא, ניתן להוריד אותה מהאפסטור). לוחצים על כפתור ה"פלוס" באפליקציה ובוחרים בין שתי האפשרויות – הוספת כרטיס חדש או הוספת כרטיס קיים, שפשוט תוסיף את הכרטיס המשויך ל-Apple ID.

ברגע שמוסיפים את כרטיס האשראי לאפליקציה, אפשר להתחיל לשלם בלא מעט חנויות. הכרטיס הראשון שהוספתם ל-Wallet ישמש כברירת המחדל שלכם. אם רוצים להוסיף עוד כרטיסים לארנק, אפשר להעביר כל כרטיס אחר לראש הרשימה, ואז הוא יהפוך לברירת המחדל בעת תשלום.

איפה ניתן לשלם ב-אפל פיי?

בשביל לאפשר תשלום באפליקציה, בית העסק צריך להחזיק במסופון סליקה תומך EMV, שכבר קיים בבתי עסק רבים בישראל. נכון לעכשיו, בתי עסק שלא מחזיקים מסופון תומך EMV, יחויבו במעבר למסופון כזה עד חודש יולי 2021.

אפל פיי – מה צריך לדעת

אפל פיי נכנסת לישראל: החברה דורשת עמלות גבוהות מדי לשוק