מדריכי צרכנות    

מהם סיבים אופטיים, כמה יותר מהירים, מה הכי זול ומתי יגיעו אליכם

מעודכן ל-02/2020

סיב אופטי הוא פשוט סיב העשוי מחומר שקוף, לרוב זכוכית, המאפשר העברת אור ואותות תקשורת ממקום אחד לאחר. לסיב אופטי יתרון על כבלי הנחושת כי בכבלי הנחושת האות איטי יותר ונחות יותר ככל שהמרחק גדל.

לסיב האופטי גם רוחב פס גדול יותר, מה שמאפשר העברת כמות גדולה יותר של מידע. יותר חסין להזאזנות ולריגולים וכן למים ולחות ובכלל טוב יותר.

כמה סיב אופטי מהיר יותר

כיום החברות בשוק, בעיקר סלקום ופרטנר לצד אנלימיטנד ומעט בזק מציעות מהירות של עד 1000 מגה ביט להורדה ועד 100 מ"ב להעלאה. הסיבים האופטיים מאפשרים לגלוש במהירות רבה יותר כשכמה מכשירים פועלים יחד וכן להוריד קבצים כבדים יותר במהירות רבה יותר, לצפות בסרטוני סטרימינג ולשחק במשחקים עם פחות הפרעות.

לכמה יש סיבים אופטיים

נכון ל-2019 נרשם שיא של חיבור לרשת המהירה, וחברות התקשורת כבר מציעות אינטרנט מבוסס סיב אופטי ליותר מ-15% ממשקי הבית, ויותר מ-400 אלף משקי בית מחוברים לרשת המהירה.

מי החברות הפעילות בתחום

בשוק התקשורת פועלות כיום חמש חברות הפורסות בפועל תשתית נייחת המבוססת לפחות בחלקה על סיבים אופטיים: בזק, HOT,אנלימיטד , סלקום ופרטנר. הוט הציעה להתמזג עם פרטנר, בין היתר כדי לשים יד על תשתית הסיבים של האחרונה.

בזק מחויבת תוך זמן מסוים להציע את אותו מוצר לכל תושב במדינה. היות שלא משתלם לבזק לרשת את כל האזורים במדינה בסיבים אופטיים, היא הקפיאה את המשך הפרויקט עד להגעה להסדר בנושא מול המדינה.

איזה שירות סיבים אופטיים הכי זול – פרטנר, אנילימטד, בזק פייבר או סלקום

פרטנר מצכעה כמה חבילות שהזולה שבהן היא 70 שקל, אך רק ל-200 מגה בייט,  80 שקל לחבילת ה–500 מגה בייט ו-90 שקל לחבילת ה-1,000 מגה. אנלימיטד מציעה 99-100 שקל לחודש לחבילה של 200 מגה וסלקום 105 שקלים ל-500 מגה ו-199 לאלף מגה. באנלימיטד תשלמו כבר מעל 300 שקל-1000 מגה. בזק שעדיין לא פרסה מספיק סיבים אופטיים לא מפרסמת את המחיר. כך שפרטנר הכי זולה בתחום

איפה יש רשת סיבים אופטייים

שם ספק תשתית ספקי אינטרנט זמינים ערי פריסה
Partner Fiber Partner(012) אור יהודה, באר יעקוב, באר שבע, גבעת שמואל, גבעתיים, גני תקווה, הוד השרון, הרצליה, חדרה, חולון, חולון, חיפה, יבנה, יהוד-נווה מונוסון, ירושלים, כפר סבא, מודיעין, נתניה, פתח תקווה, קרית אונו, ראש העין, ראשון לציון, ראשון לציון, ראשון לציון, רחובות, רחובות, רמלה, רמת גן, רמת השרון, תל אביב – יפו
Unlimited Amit Net, 018 Xphone, Hallo 015, FAST באר שבע, חיפה, נתניה, רמת גן, רמת השרון, רעננה, תל אביב
Cellcom Fiber Cellcom(netvision) גני אביב, הרצליה, חדרה, כפ"ס, לוד, נתניה, פתח תקווה

מתי יהיה אצלי סיבים אופטיים

משרד התשורת פתח לאחרונה בהוראה שעל החברות לשתף פעולה בהקמת סיבים אופטיים בכל בניין כך שלא ייוצרו כפילויות. מטרת משרד התקשורת שהסיבים יגיעו לכל המדינה, אבל לחברות יש פחות אינטרס לפרוס את התשתיות באזורים נמוכים ולא צפופים, ממגדלי קומות ואזורים צפופים הם יכולים להרוויח הרבה יותר לקוחות, ולכן ייקח עוד הרבה זמן עד שהסיבים יגיעו לפריפריה.

סלקום תהפוך את חריש ל"עיר חכמה"; תניח בעיר כ-20 ק"מ של סיבים אופטיים

סלקום – רווח של מיליון שקל ברבעון; קרן תשתיות ישראל תצטרף למיזם הסיבים האופטיים