מהן השקעות חברתיות?
תוכן ממומן    

מהן השקעות חברתיות?

השקעות חברתיות

במסגרת עולם המימון והפיננסים ניתן למצוא כיום קשת רחבה של פתרונות אשראי והלוואות מסוגים שונים, ביניהם כל אחת ואחד מאיתנו יכולים למצוא את סוג המימון וההלוואה המתאימים לו. מעניין במיוחד לבחון את התחום הצומח במהרה של הלוואות והשקעות חברתיות, המהוות למעשה שני צדדים של אותו המטבע. מהי השקעה חברתית? מה הקשר שלה להלוואה חברתית ומהם היתרונות שמציע תחום זה של עולם הפיננסים כיום?

אלטרנטיבה אטרקטיבית להלוואות מסורתיות ואפיק השקעה סולידי ומניב – השקעות חברתיות

כמובן שבעולם הפיננסים המורכב והסבוך של ימינו ניתן למצוא סוגים רבים ושונים של סוג אשראי והלוואות, כולל סוגים שונים של הלוואות והשקעות חברתיות (וכאלו הניתנות בתנאים שונים על ידי גופים שונים). אך באופן כללי ניתן לומר כי השקעות חברתיות מהוות מערכת חלופית למערכת ההלוואות המסורתית, זו בה הבנקים מתווכים בין לווים למלווים במקרה של השקעות חברתיות מדובר בפלטפורמה אשר גם כן מחברת בין מלווים ללווים, אך עושה זאת באופן ישיר ללא תיווך באמצע. הפלטפורמה להשקעות חברתיות היא לרוב כזו המחזיקה מנגנון יחסית מצומצם של הוצאות, בניגוד לבנק או למוסד פיננסי גדול אחר אשר מהווים לרוב מערכת שמנה ומסועפת אשר כאמור גובה בדרך לא מעט כסף מלקוחותיה.

כך, השקעות חברתיות והלוואות חברתיות הן שני צדדים של אותו המטבע – מצד הלווה מדובר בהלוואה אותה הוא מקבל מאנשים או גופים מלווים אחרים בתיווך פלטפורמת השקעות/הלוואות חברתיות והתנאים נוחים והפתרון הוא גמיש. מצד המלווים, מדובר באפיק השקעה יחסית סולידי (מפני שפלטפורמת ההשקעות החברתיות מבטיחה פיזור רחב של ההשקעה בין הלוואות שונות להקטנת הסיכון  ומספקת מנגנוני הגנה על הכסף) וכזה המתאפיין בתשואה משתלמת בהשוואה לפק"מ בבנק למשל.

אפיק השקעה וסוג הלוואה ששווה להכיר בעולם של ימינו

התחום של השקעות חברתיות צמח בעשורים האחרונים בישראל ובעולם כולו, בעיקר הודות לרצון ולצורך של אנשים רבים במערכות השקעה/הלוואה אלטרנטיביות לאלו המוסדיות של הבנקים והגופים הגדולים. השקעות אלטרנטיביות הן תחום המאפשר לעקוף את רבים מהמנגנונים המסואבים וליהנות מאלטרנטיבות רווחיות ומשתלמות, עבור שני הצדדים בחסמי כניסה נמוכה. במידה ואתם מחפשים אחר אפיק השקעה עבור הכסף שלכם, מדובר בתחום שבהחלט שווה לבחון מקרוב.

 

האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ השקעות או תחליף לייעוץ כאמור המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות באמור לעיל התחייבות להשגת תשואה. מתן הלוואה נתון להחלטת החברה וכפוף לשיקול דעתה הבלעדי. מתן ההלוואה כפוף לביצוע הליך חיתום ודירוג אשראי ללווה. החברה רשאית לשנות את תנאי ההלוואות שיינתנו על ידה מעת לעת. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרום חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.