מובייל וגאדג'טים    

מה זה פרויקט Stadia של גוגל -פרויקט הגיימינג המאפשר לשחק מכל מקום ובכל פלטפורמה

מעודכן ל-03/2019

השירות יעבוד על סמארטפונים, מחשבים, טלוויזיות וטבלטים

גוגל חשפה את Stadia – פרויקט הגיימינג שעליו עבדה זה זמן. מדובר בתשתית שמאפשרת להזרים משחקי וידאו באיכות גבוהה לדפדפן כרום, על גבי מכשירים שונים ובצורה רציפה. סטדיה יעבוד על סמארטפונים, מחשבים, טלוויזיות וטאבלטים;

השירות עתיד לפעול על מערכות שליטה שונות ויתמוך בבקרים מגוונים, וגם שלט מיוחד של גוגל – הדומה בעיצובו לשלט האקסבוקס, אך בו גם שני כפתורים להפעלת שידור ישיר של המשחק ליוטיוב ולהפעלת הסייענית החכמה גוגל אסיסטנט.

.  צפויה חוויית גיימינג ברמת קונסולות דור 4 כגון הפלייסטיישן או האקסבוקס וואן. בין היתר היא תציע תמיכה ברזולוציית 4K ב-60 FPS.

. כל עוד ישנו דפדפן תואם כרום, אפשר להתחבר ולשחק בכל המשחקים שהוא מציע.ובהמשך השירות יתמוך בדפדפנים אחרים. מה שמשפר את איכות המשחק הוא בעיקר מהירות החיבור.

 יתרון אחר של סטדיה הוא בתמיכה בחוויית משחק חברתית ושיתוף של שחקנים שונים במקומות שונים. כלומר לפחות על נייר מספר השחקנים שניתן להפגיש במשחק אינו מוגבל, למעט מגבלת השרתים של גוגל. החברה ציינה שהשירות נועד לאפשר למפתחים לספק חוויית משחק חלקה ואיכותית. .

כמו כן לא חייבים להפסיק את המשחק.  יהיה אפשר להתחיל משחק בבית ולהמשיך אותו במהלך הנסיעה לעבודה ברכבת. אבל לא ברור אם וכיצד יופעל  במקרה שלא יהיה חיבור רשת זמין או עם דרישה אחרת בהפעלה; למשל, להתחיל משחק בסימולטור עתיר כפתורים ולעבור לסלולרי

גגגל  אפשרה גם קישורים שניתן להעביר באמצעותם לכל פלטפורמה חברתית או שירות הודעות. הקישור מאפשר לחבר את המקבל למשחק,  כצופה דרך יוטיוב או כשחקן דרך שיתוף ההתקדמות במשחק. אפשרות זאת צריכה להיטמע מראש בידי המפתח. מחיר השירות טרם נחשף, אך הוא יושק עוד השנה בארה"ב, קנדה, בריטניה ורוב אירופה.

50 מיליארד שעות צפייה בגיימינג