חדשות    

מה עשו קופות הגמל בפברואר 2020

קופת גמל, איור: אורקה

אבי ברקוביץ, משנה למנהל השקעות ראשי מיטב דש גמל ופנסיה בע"מ, פרסם את הערכתו על ביצועי קופות הגמל בפברואר בצל הקורונה.

 

מתשואה חיובית ממוצעת של 1.2% באמצע החודש, הקופות עברו בסיומו לתשואה שלילית ממוצעת של 2.5%. קופות הגמל הכלליות השיגו תשואה שלילית ממוצעת של כ-2.5% כתוצאה מירידות השערים בשוקי המניות בארץ ובחו"ל. הטווח הוא בין תשואה שלילית של 2.0% לבין תשואה שלילית של 3.0%.

קופות הגמל המנייתיות השיגו תשואה שלילית של כ-7.3% בטווח תשואה שלילית של 6.0% עד תשואה שלילית של 8.0%. תשואה חיובית של כ-0.7% לקופות הגמל המדדיות בטווח תשואה של 0.4% עד תשואה של 1.0%.  תשואה חיובית של 0.9% לקופות הגמל השקליות בטווח של תשואה של 0.7% עד תשואה של 1.2%.

 

מתחילת השנה: הקופות הכלליות השיגו תשואה שלילית של כ-2.2%. במיטב מציינים כי קיימת שונות בין המסלולים המתמחים* התלויה במבנה המסלול ובתמהיל המדד המוביל בו (מידת ה"טהורות" של המסלול).

* מסלולים מעל 100 מל' ש"ח.

 

תשואה שלילית  בפברואר 2020

הערכת מיטב דש היא, שקופות הגמל וקרנות ההשתלמות הכלליות הגדולות יציגו בפברואר 2020 תשואה נומינלית (ברוטו) ממוצעת שלילית של 2.5%. תשואה צפויה זו מייצגת גם את התמונה בתעשייה כולה, כאשר טווח התשואות של כלל הקופות אמור לנוע במנעד של בין תשואה שלילית של 2.0% לבין תשואה שלילית של 3.0%.

ירידות השערים החדות מאוד בשוקי המניות בארץ ובעולם והיחלשות המט"ח (בעיקר האירו) פעלו כגורם שלילי לתשואות הקופות החודש. מנגד, עליות השערים באיגרות החוב הממשלתיות (בעיקר הארוכות) בארץ מיתנו את התשואות השליליות.

 בעלי קופות גמל קטנות ולא פעילות צפויים לצ'ק של עד 8,000 שקל

מה זה מודל החכ";מ בקופות גמל ואיך עוברים אליו