חדשות    

מחיר למשתכן ביפו – דירת 4 חדרים תעלה כ-1.9 מיליון שקל

בסוף אוגוסט יערך המכרז לשיווק הקרקע במסגרת פרוייקט מחיר למשתכן ביפו, במקום שבו עמד מגרש הכדורגל של מכבי יפו. הקרקע העומדת למכרז כוללת שלושה מתחמים שבהם ייבנו 1,279 דירות. 774 דירות יהיו דירות מוזלות במחיר במסגרת פרוייקט מחיר למשתכן וכ-500 דירות ישווקו בשוק החופשי.

10 דירות בפרוייקט יימסרו למדינה ללא תמורה והן ישמשו פתרון לזכאי דיור הציבורי. שטחן של הדירות המיועדות לדיור הציבורי יעמוד על 75 מ"ר + 12 מ"ר ממ"ד.

שטח דירה רגילה בפרוייקט יהיה בממוצע  85 מ"ר ולכל דירה תוצמד מרפסת בשטח של כ-12 מ"ר.

על פי מחיר המקסימום הנקוב בתנאי המכרז, המחיר לדירת 4 חדרים בפרוייקט יעמוד על כ-1.9מיליון שקל לזוכים בהגרלת מחר למשתכן וכ-2.5 מיליון שקל לקונים בשוק החופשי.על פי ההערכות יעמוד הרווח היזמי לקבלנים בין 15% ל-20%.

השיעור הגבוה של כ-40% של דירות לשיווק בשוק החופשי מכלל הדירות נובע מכך שהמכרז מורכב מאד וגם ממחיר המקסימום הנמוך שנקבע על 14.9 אלף שקל למ"ר. כך, יסבסדו המכירות של הדירות בשוק החופשי מתן הנחה גדולה יותר לזכאים שתעמוד על כ-25%.

כמו כן, 35% מהדירות בפרוייקט מיועדות לזכאים תושבי תל אביב-יפו בלבד, אשר יקבלו עדיפות על פני זכאים או רוכשים אחרים. השיעור הזה נקבע בהתאם לשיעור הבעלות בקרקע של עיריית תל אביב.

חלק מהמגרשים המוצעים במכרז משווקים בדרך הישנה של מכרזי רשות מקרקעי ישראל עם מחיר מינימום. במגרשים אלו לא ייבנו דירות מוזלות, וההצעה הזוכה בהם תהיה ההצעה הגבוהה ביותר. במגרשים אלו ייבנו הדירות אשר יימסרו לדיור הציבורי.

במסגרת המכרז מתחייבת עיריית תל אביב לפינוי שטחים המוחזקים על ידה בגבולות המתחם ולפינוי המחזיקים בקרקע. במתחם נמצאים כיום שני בתי כנסת, מתקני כושר, מכולות משרדים, עמודי תאורה, גינת כלבים, גינה ציבורית, ומספר מגרשים בהם משתמשים קבלני משנה של העירייה.

אחד הגורמים אשר גרם לעיכוב בפרסום המכרז היה פינויי של כ-80 פולשים או דיירים מוגנים במתחם, אשר מחזיקים בקרקע למטרות מגורים או עסקים. מול כ-40 מחזיקים נקבע פיצוי מוסכם בעוד שעם כ-40 עדיין לא הושג הסדר. היזמים אשר ייזכו במכרז יאלצו להתמודד עם המחזיקים הנותרים. ייתכן שהעניין לא יעכב את השיווק או מתן היתרי הבנייה אך ייתכן שהדבר ייגרום לעיקוב מימוש הפרוייקט.

מחיר למשתכן – כל מה שצריך לדעת

משכנתא במחיר למשתכן 

מחיר למשתכן ביפו – כמה תעלה דירה?

מחיר למשתכן – הסוף?

.