מידע דלף מפייבוקס – יש ממה לחשוש?
חדשות    

מידע דלף מפייבוקס – יש ממה לחשוש?

אפליקציית התשלומים פייבוקס דיווחה היום (ד')  ללקוחות על מידע חלקי שדלף מהאפליקציה בעקבות תקלה שאירעה בהתקנת שרת חדש.

עם זאת, בפייבוקס הבהירו שהמידע לא עלול להסב למשתמשים נזק כספי וכי האפליקציה בטוחה לשימוש. בדיסקונט, מפעילת האפליקציה, מעריכים כי המידע שדלף כולל פרטים כגון כינויים של חלק מהמשתמשים, שמות של קבוצות, מספרי טלפון וכדומה.

ללקוחות דיסקונט אין מה לדאוג,פייבוקס נמצאת בבעלות בנק דיסקונט אך היא מנוהלת במערכות נחשוב נפרדות מאלה של הבנק. בהודעה שנשלחה מפייבוקס ללקוחות נכתב: "התקלה תוקנה באופן מלא שעות ספורות אחרי שהתגלתה והאפליקציה בטוחה לשימוש״. וכן: ״אנו מצטערים מאוד על האירוע ועושים הכל כדי להיות ראויים לאמונך. אנחנו מחויבים להפיק את הלקחים הנדרשים כדי למנוע ממקרה כזה להתרחש שוב".

מבנק ישראל נמסר: "הבנק עודכן לגבי אירוע דלף המידע באפליקציית התשלומים פייבוקס ועוקב מקרוב אחר ההתפתחויות. לצד הפעולות שנקט בנק דיסקונט, בנק ישראל, בהתייעצות עם מערך הסייבר הלאומי, הנחה את הבנק בדבר צעדים נוספים שעליו לנקוט. הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים עודכנה אף היא לגבי פרטי האירוע. מהניתוח שבידינו עולה כי אין חשש לפגיעה כספית ישירה בלקוחות האפליקציה כתוצאה מהמידע שנחשף. בנק ישראל ממשיך לבדוק את פרטי האירוע".

בשנה שעברה דווח כי משתמשי ביט מסרו כי מתחזה גונב להם את הכסף, אך בבנק נמסר כי לא מדובר בפריצה אלא בגניבת מספרי אשראי. כמו כן באותה שנה התגלתה פרצת אבטחה בבנק הדיגיטילי פפר, בקטגוריה פפר איווסט שחשפה פרטי משתמשים. אומנם  בכל המקרים תוקן הנזק, אך הבנקים יצטרכו לעמוד בסטנדרטים מחמירים יותר כמו של גוגל פיי או אפל פיי הצפויות להיכנס לארץ.

פייבוקס נכנסת למסחר ברשת

אפליקציות התשלומים – איזו הכי מאובטחת?