שוק ההון    

מידרוג על ישראכרט: רמת סיכון טובה, רווחיות נמוכה

ישראכרט - מועדון יותר

העניקה לחברה דירוג Aa2 

לאחרונה הודיע בנק הפועלים שינפיק את ישראכרט כחלק מהמהלך להיפרדת בין חברת האשראי לבנק, ולאחר מכן פרסמה חברת האשראי את רמת הדירוג – Aa2 – שקיבלה מחברת מידרוג, . מדובר בדירוג גבוה מהדירוג שקיבלה לאומי קארד של -AA ממעלות

מעניין לציין כי מקור הצמיחה – פעילות האשראי שבו היא השחקנית הקטנה מבין שלוש חברות כרטיסי האשראי – הוא גם המקור לחשש של מידרוג, ודווקא תיק האשראי הקטן  למול המתחרות תמך בדירוג הגבוה.

לעומת זאת,  הרווחיות של ישראכרט נמוכה ביחס לדירוג, מוגבלת ביעילות תפעולית נמוכה יחסית וצפויה להיות מושפעת לשלילה מהורדת העמלה הצולבת ב־2019 והסביבה העסקית המאתגרת. אאך ישראכרט אינה חריגה מכלל ענף כרטיסי האשראי בישראל. לפי מידרוג, תיק אשראי ממוצע לכרטיס חוץ־בנקאי של ישראכרט, כרטיס מועדון למשל,היה 2,923 שקל בחודש ב־2018 בעוד בלאומי קארד ובכאל ממוצע האשראי לכרטיס חוץ־בנקאי גבוה יותר ב־60% ועומד על 4,684 שקל בחודש.

היתרון של ישראכרט הוא ב-4 מיליון כרטיסים פעילים לעומת 2.6 מיליון של כאל ושל 2.1 מיליון של לאומי קארד שלהם ניתן לתת אשראי.

במידרוג כתבו כי בעוד "ענף כרטיסי האשראי בחלקו התפעולי – מגזרי ההנפקה והסליקה – מאופיין בסיכון ענפי נמוך יחסית" הרי ש"בתחום האשראי ובפרט באשראי צרכני רמת הסיכון גבוהה יותר, נוכח ריבוי מתחרים משמעותיים ובפרט מערכת הבנקאות.

במידרוג אף מציינים כי "הסביבה העסקית צפויה להיות מאתגרת יחסית עבור חברות כרטיסי האשראי בטווח הזמן הקצר והבינוני. רמת התחרות צפויה להתגבר כבר בטווח הזמן הקצר והבינוני, תוך גידול בכוח המיקוח של לקוחות גדולים הבנקים שיובילו להרעה בתנאים המסחריים של השחקניות בענף".

הנפקה: ישראכרט מנפיקה את עצמה לציבור כחלק מהפרידה מבנק הפועלים

הלוואה לכל נפש – חברות כרטיסי האשראי נתנו 6.5 מיליון הלוואות; ישראכרט בראש

ישראכרט יחליף את רב-קו ברכבת?