מיטב דש: בנק ישראל עשוי להוריד את הריבית במשק בשיעור של עד 0.25%
חדשות    

מיטב דש: בנק ישראל עשוי להוריד את הריבית במשק בשיעור של עד 0.25%

ירידה בסיכוי להעלאת הריבית בארה"ב, ירידה במחירי הסחורות, התחזקות הדולר בעולם והגברה אפשרית של התמריצים המוניטאריים באירופה צפויים לתמוך בשוקי המניות

מיטב דש מפרסמים סקירת שווקים ומאקרו שבועית. מדד המחירים לחודש ספטמבר ירד ב-0.3%, מתחת לתחזיות. באף קבוצה ראשית של המוצרים והשירותים במדד לא נרשמה עליית מחירים. מיטב-דש מורידים את תחזית האינפלציה ל-12 חודשים מ-0.8% ל-0.6%.

כלכלני מיטב-דש סבורים כי בעקבות פרסום המדד, בנק ישראל עשוי להוריד את הריבית במשק בשיעור של עד 0.25%.

בארה"ב, הסיכוי להעלאה מוקדמת מהצפוי של הריבית פחת. בעקבות הפחתת הסיכוי להעלאת הריבית המוקדמת בארה"ב, פיחות השקל עשוי להאט.

התנודתיות החדה בשווקים הפיננסיים בעולם משקפת ירידה בתחזיות הכלכליות, תחזיות האינפלציה ותחזיות להידוק המדיניות המוניטארית בארה"ב.

למרות החולשה באירופה, הנתונים הכלכליים בארה"ב ממשיכים להיות חזקים. ארה"ב יכולה לשמר קצב צמיחה יחסית גבוה גם אם הצמיחה באירופה תהיה חלשה, בתנאי שלא יתחדש בה משבר פיננסי.

ירידה בסיכוי להעלאת הריבית בארה"ב, ירידה במחירי הסחורות, התחזקות הדולר בעולם והגברה אפשרית של התמריצים המוניטאריים באירופה צפויים לתמוך בשוקי המניות.

השווקים בישראל הציגו עד עתה ביצועים עודפים, הן במניות והן באג"ח, ביחס למרבית השווקים בעולם. החולשה בכלכלה העולמית עלולה לפגוע בפעילות המשק מחד, אך מאידך היחלשות השקל ביחס לסל המטבעות וירידה במחירי חומרי הגלם עשויה להגביר את היתרון התחרותי של המשק.

למרות עלייה בסיכון, מיטב-דש ממשיכים להעדיף את החשיפה לשוק המניות האמריקאי ולשווקים המתעוררים. בנוסף, כלכלני מיטב-דש ממליצים על מח"מ של כ- 4 שנים בתיק האג"ח, כאשר מח"מ של הרכיב השקלי ארוך יותר מאשר המח"מ של הרכיב הצמוד. כמו כן, הם משיכים להמליץ על הטיית התיק לטובת האפיק השקלי, בעיקר בחלק הארוך של העקום.