חדשות    

מי קונה היום מכוניות חדשות? חברות הליסינג

pixabay

השנה לראשונה נמכרו יותר מכוניות חדשות לחברות הליסינג,   המובילות הן רנו, אופל וסיטרואן

לפי נתוני איגוד יבואני הרכב,  יונדאי, טויוטה וקיה ממשיכות להוביל בטבלת מסירת כלי רכב חדשים, גם אחרי ירידה של 4% במסירות מתחילת השנה. אבל השנה המוסדיים עקפו לראשונה את הלקוחות הפרטיים.

 בחצי הראשון של השנה נרשמו 11,578 דגמי טויווטה על שם לקוחות פרטיים ביד הראשונה, יותר מכל מותג אחר. יונדאי מסרה כך רק 8,705 מכוניות וקיה 8,160.
שלוש הגדולות מכרו יותר מכוניות חדשות מאי פעם דרך מסלולי הליסינג לעסקים, הפרטי והאפס ק"מ. המובילה טויוטה מסרה רק 52% מרכביה ישירות ללקוחות פרטיים שרכשו את הרכב דרך אולמות התצוגה שלה,  ביונדאי מדובר על מיעוט של 35% ובקיה רק 41%.בכל הענף נמכרו 52% לליסינג עסקי לעומת לקוחות פרטיים.

אבל הליסינג הוא כבר מזמן לא מיועד רק לבעלי חברות ועסקים. הוא גם נובע ממכירה ללקוחות פרטיים, למשל דרך מסלולי ליסינג פרטי או דרך מסלולי האפס ק"מ, מכירה מלאה של מכוניות חדשות בידי חברות הליסינג ומגרשי הטרייד־אין ללקוחות פרטיים, בהנחות של 10 עד 30 אחוז ממחיר המחירון אצל היבואן.

מי מכר הכי מעט ללקוחות פרטיים

במקום הראשון במצעד המכוניות שעזבו אתה לקוחות הפרטיים, רנו 25%

במקום השני אופל – 32%,

במקום השלישי סיטרואן 33%.

עוד הצטרפו השנה מותגים שבעבר היו מתאימים בעיקר לפרטיים. אלו הם סווזיקי שמכרה 73% לפרטיים השנה וסיאט  68%, לעומת שיעור של כ-90% לפני שנים

בתחום היוקרה ב־מ־וו  – רק 61% מהמכוניות שמכרה נרשמו ישירות על שם לקוחות פרטיים, לעומת 62% במרצדס ו־81% באאודי. וולוו, לקסוס וכמובן מותגי־העל פורשה, בנטלי, פרארי ואסטון־מרטין ממשיכות להירשם בעיקר על שם לקוחות פרטיים.

המותגים המובילים בפרטיים הם  פולקסווגן (90% פרטיים) וסובארו (75%) עלייה בשיעור המכירה הישירה לפרטיים.

מכוניות חדשות יתייקרו

אילו מכוניות יתייקרו בעקבות התקנות החדשות