חדשות    

ממחר החמרת התקנות על קורקינטים ואופניים שיתופיים בתל אביב

 כל ההחמרות: התקנת מספרי זיהוי על הכלים; דיווח על רכיבה אסורה בעזרת צילום באפליקציית 106; הטלת סנקציות על ידי החברות על משתמשים שנתפסו רוכבים על המדרכה; הגברת האכיפה באמצעות יחידת אכיפה ייעודית; הגבלת חניה לתאי חנייה ייעודיים ברובע 3 ו-5

  ממחר, 1 בינואר 2020, ייכנסו לתוקף כמה דרישות נוספות בהיתרים להצבת כלים זעירים שיתופיים להשכרה ברחבי העיר תל אביב, אשר יהיו תנאי להיתר לחברות המפעילות את הכלים השיתופיים. בין ההחמרות: התקנת מספרי זיהוי לכל כלי חשמלי של החברות המוצב במרחב הציבורי; דרישה להצבת כלים ברובע 5 אך ורק בתאי חניה ייעודיים; אכיפה ייעודית אשר תתמקד ברכיבה אסורה במדרכה ובשבילים השמורים להולכי רגל.

מספר זיהוי ומלשינון

כחלק מתנאי ההיתר להצבת כלים זעירים להשכרה במרחב הציבורי, נדרשת החברה להתקין מספר זיהוי לכל כלי חשמלי שלה בעיר. העירייה מציינת שתפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה לסילוק כלים שיתופיים אשר יימצאו ללא מספר זיהוי ברחבי העיר. עוד, וכדי למגר את תופעת הרכיבה על המדרכות, תאפשר העירייה לציבור הרחב לצלם באמצעות אפליקציית 106 כלים שיתופיים אשר נוסעים על המדרכות ולשלוח את התמונה, בצירוף נקודת ציון גאוגרפית וחתימת זמן למוקד העירוני. התמונות בצירוף המידע הרלוונטי יועברו בתוך 24 שעות לחברה שהכלי שלה נמצא נוסע על המדרכה.

החברות שלהן ניתנו היתרים להצבת כלים זעירים להשכרה במרחב הציבורי (בירד, ווינד וליים), התחייבו להפעיל סנקציות נגד משתמשים שיתועדו רוכבים על המדרכות בניגוד לחוק, לפי הפירוט הבא :

  • בפעם הראשונה יקבלו אזהרה.
  • בפעם השנייה ייחסמו למשך חודשיים מהשירות.
  • בפעם השלישית ייחסמו למשך שנה מהשירות.

החניה אסורה לקורקינטים

העירייה מרחיבה את האזורים שבהם נאסרה חניית כלים זעירים מחוץ לתאי חניה ייעודיים שנקבעו לטובת העניין. בנוסף לכ-220 תאי החנייה הייעודיים שסומנו ברובע 3, סומנו עוד כ-180 תאי חנייה ברובע 5 (דרומית לבוגרשוב). באזורים אלו לא תתאפשר סיום נסיעה ונעילת הכלים מחוץ לתאים. כמו כן, בימים אלה העירייה פועלת לסמן תאים ברובעים נוספים בעיר, כמו גם בתחנות הרכבת.

הגברת האכיפה

עיריית תל אביב-יפו מתגברת את אכיפת עבירות תנועה של אופניים וקורקינטים חשמליים במדרכה ובשבילים השמורים להולכי רגל. כך, מתחילת שנת 2019 חולקו כ-21,000 דוחות בגין רכיבה אסורה במדרכה. כפועל יוצא של הניסיון שנצבר בנושא ועלייה במספר הכלים הזעירים הפועלים בעיר, החליטה העירייה לעלות מדרגה באכיפה והקימה יחידה ייעודית בפיקוח העירוני לטיפול בנושא. יחידה זו תמנה 22 פקחים מנוסים ומקצועיים שיפעלו בהתאם לתוכנית עבודה וישלימו את פעולות האכיפה של עשרות פקחי העירייה ביחידות המרחביות, העוסקים באכיפה כללית.

לדברי מיטל להבי, סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק התחבורה: "המדיניות העירונית היא להחזיר את המדרכות להולכי הרגל, לייצר תרבות רכיבה בטוחה, למתן ולהאט את תנועת הרכבים בעיר. כחלק מהסדרת פעילות הקורקינטים השיתופיים יצאנו למהלך שמטרתו להגביר את הבטיחות באמצעות פיקוח על רכיבה על פי חוקי התנועה, על ידי חיוב רישוי לכלים השיתופיים, במסגרת היתר ההפעלה שאנו נותנים לחברות. חובת הרישוי תושת בשלב ראשון על החברות המפעילות, במטרה להרתיע את הרוכבים שברובם הם מזדמנים מלבצע עבירות רכיבה שמסכנות את חייהם ואת חיי זולתם ולהגביר את יכולת הפיקוח שלנו על אופן הרכיבה. במקביל נמשיך לפעול מול הכנסת ומשרד התחבורה כדי לקדם חקיקה ארצית, שתחייב את כלל האופניים והקורקינטים, פרטיים ומסחריים כאחד, בהתקנת מספר רישוי."

ממחר קורקינטים שיתופיים בירושלים

איך אני רוכב: תוך חודש קורקינטים שיתופיים יחויבו במספר זיהוי

קורקינטים שיתופיים גם בפתח תקווה: ליים ובירד נכנסות לעיר